Citroen Xantia II 1999 2.0 HDI kombi

Citroen Xantia II 1999 2.0 HDI kombi

06 Wrz 2018, 20:46

Sprzedam samochód Citroen Xantia II, rok produkcji 1999, 2.0 HDI 110 koni, exclusive, kombi. Samochód posiada wszystkie szyby i lusterka elektryczne i działające, automatyczne wycieraczki przednie z sensorem deszczu, hydropneumatyczne zawieszenie, hak, oryginalne fabryczne radio, ABS, 4 poduszki i napinacze przednich pasów.
Posiada oryginalne wszystkie szyby, oprócz prawej przedniej, wybitej przez złodzieja w Niemczech, który ukradł radio. Oczywiście radio zostało uzupełnione na identyczne. Również wszystkie lampy są oryginalne oprócz prawego przedniego kierunkowskazu, który wymieniłem 11 lat temu na zamiennik Depo, ponieważ oryginał miał pęknięcie.
Jestem pierwszym właścicielem w Polsce, w moim posiadaniu samochód od 11 lat. Przejechałem nim ponad 110 tys kilometrów, używałem tego samochodu na co dzień, do jazdy po mieście, jak również w trasie, dojeżdżałem do pracy i na wakacje. Przewoziłem bagaże, meble, materiały budowlane, ciągnąłem przyczepę kempingową.
Pojazd jest mocno mechanicznie doinwestowany, choć jest nadgryziony zębem czasu, przez co nie wygląda imponująco. Mechanicznie jest absolutnie sprawny.
Silnik działa prawidłowo, odpala bez problemów nawet w największe mrozy (w 2010 odpalił przy -27 stopniach rano za 7 zakręceniem rozrusznikiem). Pompa wody i paski wymienione w 2014 roku, w podobnym czasie wymienione poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów, czyli od wymiany przejechane około 40 tys km. Olej zmieniany co roku w okolicach czerwca lub lipca, czyli co około 10 tys km na Castrol Magnatec 10W40 lub Total Quartz 7000 10W40. Od 2017 roku wlany Total Quartz 9000 5W40 po płukance. Silnik bez koła dwumasowego.
Hamulce hamują mocno i równo (ostatnie serwisowania: w 2017 roku wymienione tarcze i klocki tył, w kwietniu 2018 wymienione tarcze i klocki przód, zregenerowane zaciski i wymienione przewody elastyczne).
Skrzynia manualna płynnie i precyzyjnie przerzuca biegi (wymieniony olej około 2010 roku, czyli jakieś 80 tys. km). Sprzęgło działa dobrze (około 60 tys przejechane od wymiany).
Zawieszenie działa perfekcyjnie, brak wycieków. Zawieszenie przeszło kapitalny serwis w czerwcu 2015 roku w warsztacie Jeździk w Bydgoszczy, gdzie wymieniono wszystkie sfery, zawór HA tył, zawór HA przód, zawór wspomagania kierownicy, zregenerowane korektory wysokości, wymieniony płyn LHM i wyczyszczone filtry; w kwietniu 2018 usunięte przecieki z przewodów z tyłu, w sierpniu 2018 roku wymieniłem samodzielnie płyn LHM).
W 2017 roku kupione nowe opony wielosezonowe na tył (przejechane około 10 tys km) i nowy akumulator Centra Futura 70AH, na początku 2018 roku nowe opony wielosezonowe na przód (przejechane około 5 tys km).
Klimatyzacja działa słabo i z przerwami, serwisy klimatyzacji nie potrafią sobie z tym poradzić, więc samodzielnie wymieniłem osuszacz i napełniłem, ale na niewiele się to zdało, bo nadal działa słabo. Podejrzewam, że do wymiany jest zawór rozprężny.
Ogrzewanie działa doskonale, jednak w zimie silnik dość długo się nagrzewa, jak to HDI.
W czasie całego okresu eksploatacji wymieniane na bierząco tuleje na wahaczach i łączniki stabilizatora, 1 raz cały wahacz prawy, wymieniony dwukrotnie przegub zewnętrzny prawej półosi, w 2013 i 2014 roku, w 2013 wymieniona puszka filtra paliwa. Około 2009 roku kierownica obszyta nową skórą. W 2008 wymieniony katalizator na zamiennik i kompletny wydech na Asmet. Fabrycznie bez filtra DPF.
Samochód prowadzi się doskonale, jest komfortowy i przyjemny w użyciu. Niestety, zaczął korodować na progach i tylnych błotnikach i to w zasadzie jest jedyny poważny mankament tego egzemplarza. Koszt profesjonalnej i pełnej blacharki to między 2500 a 3000 zł, w zależności od warsztatu.
Ma wytarte przednie siedzenia, uszkodzoną obudowę lewego lusterka, pęknięty tylny zderzak. Z maską po delikatnym gradobiciu już kupiłem 11 lat temu.
Samochód jest w ciągłej eksploatacji, posiada aktualny przegląd i ubezpieczenie. Nigdy mnie nie zawiódł, nie było takiej usterki, żeby nie dało znać wcześniej, więc jest to dość bezawaryjny samochód. Z poważniejszych usterek to zerwany przegub prawy (klikał i strzelał ze 2 lata, aż w końcu nie wytrzymał) oraz pęknięcie przewodu hydraulicznego od sprzęgła.
Sprzedaję z żalem, bo zamieniłem na nowszy model. Polecam młodemu kierowcy, ponieważ nieduża moc diesla w połączeniu z mało zwrotną budą uczy pokory i manewrów na drodze, jednocześnie zapewnia wygodę, przestrzeń i niewielkie zużycie paliwa (spalanie w mieście latem to około 7,5 litra, zimą 8,5 litra, w trasie potrafi zejść poniżej 5 L przy dziadkowej jeździe, na autostradach i ekspresowych podczas jazdy przepisowej mi palił 5,3 średnio). Jeśli się nie sprzeda, to przeznaczę do celów testowych, bo z pewnością nie zasługuje na złomowanie w tym stanie.
Cena: 2500zł.
Telefon 695338396
Proszę tylko o poważne i przemyślane oferty. Zapraszam do oglądania.
gwajer
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 Lis 2012, 20:51
Auto: Citroen Xantia II

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Daltonista na drodze - czerwony, żółty i zielony Daltonista na drodze - czerwony, żółty i zielony
    Prawidłowa interpretacja kolorów w pewnych okolicznościach drogowych bywa kluczowa dla zachowania bezpieczeństwa. Zdarza się to głównie, gdy zasady na drodze wyznacza sygnalizacja świetlna. Jak radzi sobie w ...
    Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana
    Wszechstronny SUV marki Dacia przybiera nową szatę miejskiego stylu. Dzięki starannie dobranym elementom wystroju zewnętrznego Duster Blackshadow nie pozostanie niezauważony. Wyróżnia go między innymi krata wlotu powietrza ...

  •