Clio, Fabia, C3? Który na gorsze drogi, ekonomiczny i mało awaryjny?

Clio, Fabia, C3? Który na gorsze drogi, ekonomiczny i mało awaryjny?

01 Lut 2017, 00:25

Witam!
Poszukuję niezawodnej i mało palącej (benzyniak) 5-drzwiowej osobówki (najlepiej nie starszej niż 10 lat) z mocniejszym zawieszeniem, bo dość często zdarza mi się lądować na drogach polnych :) Mile widziana dobra przyczepność (nie wiem czy tak się nazywa to co mam na myśli). Celuję w Fabię II, Clio II/III, ewentualnie Citroen C3 lub Suzuki Swift. Budżet do 15000 zł.
Który z podanych modeli jest najbardziej ekonomiczny i najmniej cherlawy, a w razie czego łatwy do naprawy w różnych zakątkach Europy (od Hiszpanii przez Norwegię a na Bułgarii kończąc)?
Wcześniej jeździliśmy z mężem 16/17-letnim Clio II i w terenie sprawdzał się super, drogi też się świetnie trzymał, palił niewiele (jeszcze w wieku 15 lat dzielnie towarzyszył nam na objazdówce po Bułgarii :)). Gdyby nie kasacja z powodu stłuczki pewnie służyłby nam do dziś.
kiwi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Cze 2016, 11:36
Prawo jazdy od: 19 12 2004
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Renault Clio II
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Clio, Fabia, C3? Który na gorsze drogi, ekonomiczny i mało awaryjny?

01 Lut 2017, 09:46

A może po prostu kolejne Clio II? Po wprowadzeniu do produkcji Clio III dalej produkowano Clio II (w zależności od miejsca produkcji oferowano je pod szyldem Clio Storia albo Clio Campus) i obecnie można je dostać w młodym roczniku za śmieszne pieniądze, np.:
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
Te Cliówki z ostatniego wypustu zbierają bardzo dobre recenzje właśnie za trwałość - przez lata Renault dopracowało ich konstrukcję. No i z pewnością naprawi się je wszędzie, bo to najpopularniejsze małe auto w Europie.
łysy
Stały forumowicz
 
Posty: 2449
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: Clio, Fabia, C3? Który na gorsze drogi, ekonomiczny i mało awaryjny?

16 Mar 2017, 10:58

Pewnie na tym stanie. Strasznie nakręciłam się na Modusa, ale on nie ma dobrych opinii... Chyba że słychać tylko głosy negatywne, i one przyćmiewają pozytywny.
Przeraża mnie to, że wszystkie sensowne samochody okazują się na drugim końcu Polski, a osoba która miała mi pomóc w oględzinach zapowiedziała, że w grę wchodzi tylko Kraków i najbliższe okolice. A jak pojadę sama to mogę ocenić tylko stan tapicerki...
kiwi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Cze 2016, 11:36
Prawo jazdy od: 19 12 2004
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Renault Clio II
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Znaczenie systemów bezpieczeństwa w samochodach flotowych Znaczenie systemów bezpieczeństwa w samochodach flotowych
    W najbliższych latach na liście wyposażenia obowiązkowego każdego z modeli samochodów produkowanych nie tylko na rynek europejski, ale również amerykański pojawią się pakiety bezpieczeństwa czynnego. Skąd taka ...
    Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo! Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo!
    Kierowcy próbują wszystkich sposobów, aby oszczędzić na paliwie. Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Land Rover Freelander - widok przodu
      Autotraper Moab Challenge, 12
      Policyjny motor
      Zielony Pociąg, napędzany energią z odzysku nie powodujący emisji CO2