Co kupić Audi A6 czy BMW 5 - Jaka wersja- Budżet +\- 30 k zł

03 Wrz 2020, 13:56

Cześć , szukam auta dla rodzinki 2+2 , Mam budżet 30 k zł +\- cenie sobie komfort dlatego ten wybór. Mam dylemat nad wyborem , szukam sprawdzonej wersji silnikowej i odpowiedniej wersji .
Czy coś polecicie ? Doradzicie? Z góry dzięki
Barti06
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Wrz 2020, 14:02

A coś więcej? Ile km rocznie zamierzasz robić rocznie (trasa/miasto)? Jakie nadwozie? Sedan/kombi?

Ogólnie są to dość drogie auta w użytkowaniu, a największy problem to niedoinwestowane egzemplarze na rynku wtórnym (o przeszłości powypadkowej i/lub cofniętych licznikach nie wspominam).

W Audi najpewniejszym silnikiem jest benzynowy 2.4 V6 lub 2.0 TDI CR z końca produkcji (oferują najrozsądniejsze, chociaż nadal nie niskie koszty utrzymania).

W BMW raczej tanich w użytkowaniu wersji nie ma, chociaż zadbane 2.5d czy 3.0d może wyjść taniej niż zajechane 2.0d, a pod względem osiągów te ostatnie nie ma szans.

Zanim jednak zdecydujesz się na te auta - ile jesteś w stanie wydać na utrzymanie? Osobiście, gdybym się decydował na Audi A6C6/BMW E60 zachowałbym sobie te 10 tys.na naprawy, które niedługo mogą się pojawić (w ciągu roku od zakupu).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6828
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Wrz 2020, 14:36

Myślimy o kombi. Dzieci będą rosły , 5lat oraz 1,5 roku . Wozek , Rowerki, hulajnogi. Itp.
Ale czytałem ze jest tez duży w sedan.
Mam możliwość kupienia czegoś w Niemczech z uszkodzonym silnikiem , bo mam sąsiada który jest magikiem i ściąga naprawia i sprzedaje od dziecka . On tez radzi Wybor miedzy tymi markami i modelami . Sprawdzam czy ma racje czy szukać innej alternatywy :)
Barti06
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Wrz 2020, 14:51

Barti06 napisał(a):On tez radzi Wybor miedzy tymi markami i modelami


Chyba liczy na to, ze te grube tysiące na serwis to będziesz u niego wydawał :mrgreen:
Jeśli bierzesz pod uwagę rozsądne koszty eksploatacji to zerknij na mondeo, c5, mazde 6 czy v70
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5663
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Wrz 2020, 14:52

Barti06 napisał(a):On tez radzi Wybor miedzy tymi markami i modelami .

Tia, też Ci radzi ... średnio się lubicie?
To dawaj zapytaj o konkrety skoro Ci radzi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7191
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Wrz 2020, 14:58

Km 20-25 tys rocznie. Znamy się od dziecka, :) po prostu zna moje potrzeby :) w koszty raczej mnie nie wrzuci . chce bym był mega zadowolony z komfortu jazdy . C5 kombi tez brałem pod uwagę
. Hmmm....
Barti06
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Verso (2009–2018)
    Ten model wypełnił lukę po dobrze przyjętej przez rynek Corolli Verso. Produkowana w latach 2009–2018 w tureckich zakładach Toyoty w Bursie, stylistycznie nawiązywała do poprzedniczki – Corolli Verso, ale również ...
    Wyścigowe Lexusy - pewnie o nich nie słyszałeś
    Torowa wersja modelu LFA, RC F GT3 i LC GT500 - sportowe Lexusy dobrze wpisały się wyścigowy krajobraz na całym świecie. Ale Lexus ścigał się również luksusową limuzyną GS, hatchbackiem CT 200h, a nawet hybrydowym ...

  • 03 Wrz 2020, 15:17

    Barti06 napisał(a):koszty raczej mnie nie wrzuci

    :happy: :happy: :happy:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7191
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Wrz 2020, 15:21

    To co poradzicie do tej kwoty innego ? W podobnej klasie auta :) ?
    Barti06
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    03 Wrz 2020, 15:23

    Ossy napisał(a):Osobiście, gdybym się decydował na Audi A6C6/BMW E60 zachowałbym sobie te 10 tys.na naprawy, które niedługo mogą się pojawić (w ciągu roku od zakupu).

    To raczej chyba zależy o jakiej wersji mówimy w A6 C6 2,0 TDI - 10 tys? hmm czyli tak samo jak w Leonie, Golfie czy Passacie bo też te silniki tam gościły.
    Bardziej bym tutaj obstawał przy mocnych wersjach typu 3,0 tdi, czy jakieś 4,2
    demirbiras
    Początkujący
     
    Posty: 143
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Wrz 2020, 15:42

    demirbiras napisał(a):To raczej chyba zależy o jakiej wersji mówimy w A6 C6 2,0 TDI - 10 tys?


    W 2.0 TDI CR z manualem 10 tys.zł nie będzie potrzebne, ALE z drugiej strony A6 z tym silnikiem, zarejestrowane w PL to tak 33-35 tysięcy.

    Do 30 tysięcy z diesli poleciłbym:
    Citroen C5 2.0 HDI 163KM
    Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCI
    Renault Laguna 2.0 dCi (najmniej przestronne ze wszystkich tutaj wymienionych)
    Mercedes W211 2.2 CDI 170KM
    Volvo V70 III 2.0d
    VW Passat B6 2.0 TDI CR

    Z powyższych najbardziej komfortowe będą C5, V70 i W211.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6828
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    03 Wrz 2020, 17:26

    Tia a koszt jazdy danym autem to sam silnik :ok:
    Ogólnie trzeba zapytać się czy autor tematu jest świadom kosztów obcowania z markami premium z eu bo jak na tą chwilę mamy tylko mowę zakupie auta z z Niemiec z uszkodzonym silnikiem za namową kolegi.

    I nie chce mi się sluchać o suchych cenach z allegro bo zazwyczaj różowe okulary
    spadają jak trzeba zapłacić za robotę albo kupić część która pasuje tylko do danego modelu/wyposażenia itp.już nie wspominając o częstotliwości wizyt u mechanika.


    P.s.

    Teraz obrabiam cls 3,5 v6 jest dokładnie ta sama syt.co z tsi czyli zakup przed usunięciem wad i zakup po ich usunięciu co w cenie jest często + 30-40%.
    Na tą chwile koledze grozi 12k bez roboty! Do tego dojdą dwa miechy, świece, filtry + głupoty i mamy 15k. Gdzie airmatic to bomba zegarowa.
    Więc teoria teorią a praktyka praktyką.

    Nadmienie że takie cls spokojnie kupi się za 35k i uznany jest za mniej problematyczny niż bmw 5'
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7191
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Wrz 2020, 19:56

    szybki napisał(a):Teraz obrabiam cls 3,5 v6


    Rozrząd w 3.5 v6 to znany temat, a airmatic to już wyposażenie opcjonalne, można zdecydować się, ale liczyć trzeba się z kosztami. I tak ogarnięcie takiego Mercedesa to kilkanaście tysięcy, ale i tak wyjdzie mniej niż E60.
    (dlatego też w przypadku MB polecam mało problematycznego diesla z 5-biegowym automatem, koszty utrzymania będą śmieszne przy takim 2.0d w BMW).
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6828
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    20 Wrz 2020, 19:52

    To może tak, od razu powiem że ja nie miałem, ale mam bliskich znajomych, którzy mieli akurat i A6 i E60, i zacznę od BMW.

    E60 3.0d, sedan, kupiona z "pewnego" źródła, cena zakupu to było coś ok. 30 tys. W ciągu roku od zakupu kolega dołożył do auta jakieś 13-15 tyś. Zaczęło się od problemów z turbiną, wymiany olejów, potem elektronika, i crème de la crème - ktoś mu uszkodził auto na parkingu pod sklepem, karoseria z aluminium, musiał kupować i wymieniać, bo nikt nie chciał tego klepać.
    Auto sprzedał, świadom że utopił w nim sporo kasy, z dużą stratą, bo tych pieniędzy nie odzyskasz. W E60 problemy z silnikiem to najmniejszy problem, to cała reszta jest problemem. No umówmy się, że najbardziej dopracowane auto to to nie było.

    A6C6 sąsiad zza ściany ma, benzynę 4.2, więc raczej ostatni silnik jaki bym polecił, jeśli liczysz się z kosztami. Zagazować można, jasne, ale pierwszy serwis, rozrząd czy była pierdoła do zrobienia z silnikiem to już koszty, bo go trzeba wyjąć. Diesle maja nienajgorsze, nie jestem specem od VAGa ale coś mi świta że mieli trochę ryzykownych silników, całe to TFSI.
    Wnętrze ok, akurat nie miał tu problemów żeby coś wymagało interwencji mechanika, ale bądźmy szczerzy, jeśli taka będzie konieczna to tanio nie będzie - BMW, Audi, Mercedes, Lexus... Klasa premium może i kosztuje już jakieś 10% ceny z salonu w nowości, ale serwis nie staniał aż tak ;-)

    Na obronę Mercedesa powiem, że mam I Airmatica i SBC i jak na razie problemów nie było, ale liczę się z tym, że prędzej czy później się pojawią. Liczę, że prędzej ją sprzedam niż pojawią się poważne inwestycje.

    A tak z ciekawości, bo szukasz auta solidnego, rodzinnego, niepsującego się, masz dzieci więc nie szukasz bolidu, a może Honda CRV? Toyota RAV4? Nie takie wielkie, ale pakowne SUVy.
    Kolega z pracy, ale ten ma 3 dzieci kupil parę lat temu Dodge Caravan z V6 i zero problemów a ma już ze 3 lata.
    dandan86
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 46
    Miejscowość: Kraków
    Prawo jazdy: 01 01 2005
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Mercedes CLS C219
    Silnik: 5.0 V8 306 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2006
     
    • Warto przeczytać