Co wybrać gdy się robi 15000km rocznie i nie jeździ sie w Po

Re: Co wybrać gdy się robi 15000km rocznie i nie jeździ sie w Po

15 Maj 2013, 22:13

Nie twierdze ,ze Renault są lepsze od BMM tylko ,że BMW e60 (czy też trójka z tych lat)bedzie droższe w utrzymaniu.
Ale widzę że jesteś gruby przeżarty przez wszelkiego rodzaju mity samochodowe.

To chyba raczej ty wierzysz w mit auta francuskiego co świadzczy fragment
Koszty utrzymania tych wszystkich cud/miód/nówek/renówek będą wyższe ze względu na awaryjność
Twierdzisz ,że 7 letnie BMW będzie mniej usterkowe niż 3 letnie Renault ,ale to czym się podpierasz to sponsorowane niemieckie rankingi awaryjności DEKRA,ADAC
Dla odmiany ja pokazuje brytyjski ranking .http://www.magazynauto.pl/uzywane/rapor ... nId,775493
Popatrz na tabelę Ranking marek: wydatki ponoszone na naprawy .
Twoją niczym nie popartą opinię o np. spalaniu AUDI A8 4.2 w gazie...

To akurat przeczytałem na innym forum .14 litów nie dotyczy spalania w mieście.
A te 8,5 litra ON na 100 km w mieście to może jest poparte dowodami ? Jakby to dotyczyło trybu kombinowanego to może bym uwierzył.
Ten silnik akurat jest beznadziejną konstrukcją. Ale nie można wrzucać go do jednego worka z 3.0d z E60.
3.0 d może i jest dobre ,ale ja patrze na auta z silnikiem do 2.0 bo 8,5 litra ON na 100 km to dal mnie sporo .Po za tym jeśli auto będzie użytkowane tak jak napisałem w pierwszym poście to na co taki mocny silnik jak 3.0 d.
te awaryjne silniki to występowały tylko w X1 i to były 2.0d

W serii 3 nie występowało to 2.0 d ?
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Rejestracja: 18 Gru 2009, 18:56
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Co wybrać gdy się robi 15000km rocznie i nie jeździ sie w Po

15 Maj 2013, 23:22

mihau napisał(a):W serii 3 nie występowało to 2.0 d ?


Nie, nie to. To występuje tylko w X1. Jestem na 95% pewny ale na "najnowszych" BMW się tak nie znam bo po prostu nie miałem z nimi styczności. Bierz co chcesz...

Faktycznie dostarczyłeś te raporty ale jeśli tamte są niby "finansowane". To skąd wiesz że te nie są??? Czy to są raporty długoterminowe??? Bo nie wydaje mi się... Poza tym renault miało być na pierwszych miejscach. A jakoś ich nie widzę. Ja mam bardzo dużą styczność z samochodami BMW i z ich właścicielami - NIGDY W ŻYCIU NIE SŁYSZAŁEM ŻEBY KTOŚ NARZEKAŁ NP. NA BMW X5 - NIGDY. A tutaj jest pokazane jako najbardziej awaryjny model na świecie tuż za alfą 147. Według mnie to te są właśnie finansowane. I albo to typowa "kaczka dziennikarska" która ma wywołać szok albo te są finansowane przez kogoś kto bardzo chciał zaszkodzić marce BMW. Poza tym NIGDY mnie ta marka nie zawiodła. Nawet w tym temacie masz napisane opinie ludzi którzy użytkują stare BMW - które jak przypomnę wg. Ciebie są strasznym szrotem w przeciwieństwie do beczek mercedesa - bo ja powiedziałeś - to od nich się wzięło BĘDZIESZ MIAŁ WYDATKI. Tak samo NIGDY NIE SŁYSZAŁEM ŻEBY KTOŚ NARZEKAŁ NP. NA X3 - NIGDY. To samo tyczy się np. BMW 1 którymi ludzie są zachwyceni. O reszcie modeli już nie wspominając...

Wnioskujmy - Ty z tego co mi się wydaje bo ani razu mi nie odpowiedziałeś na to pytanie (tak jak na wiele, wiele innych... Być może dość nie wygodnych.) - NIGDY nie miałeś styczności z marką BMW, nie wiem jak z renault. Ja miałem i to bardzo dużo, a z renault też miałem ale OSOBIŚCIE UŻYTKUJĄC dużo mniej niż z BMW. Wnioski są dosyć proste... Zastanów się sam.

Jedyne co mogę powiedzieć o tych raportach to to że to totalna bzdura ale to może nie być dla Ciebie argumentem. Ja tak po prostu uważam, ponieważ znam tą markę na wylot i na prawdę nie uwierzę w te bzdury. Przypominając - Ty nie znasz jej w ogóle, tylko z takich raportów itp. Nic dziwnego w takim razie że masz takie zdanie. Głupio tylko robisz, upierając się bez sensu, że masz rację gdy jej nie masz. I głupio robisz że wyrażasz opinię tylko i wyłącznie na podstawie takich rzeczy. Ja wiem że te raporty są aż śmieszne :mrgreen:. Ty jeszcze nie. Może kiedyś to zrozumiesz gdy będziesz miał jakąś styczność z BMW, a tego Ci życzę. Nie myśl tak płytko bo szkodzisz tylko sobie... Zrobisz co chcesz... Osobiście widzę że Cię nie przekonam, więc nie będę już próbował. Jesteś zbyt mocno i szczerze mówiąc głupio uparty ale to Twoja sprawa, może kiedyś jak będziesz miał okazję trochę "pożyć" z BMW zmienisz zdanie.

Zrób tak - jeśli będziesz miał możliwość to porozmawiaj z jakimś właścicielem BMW np. X5 i zapytaj go o tą mega awaryjność. Zobaczysz co Ci powie.

Audi A8 4.2 nawet w trasie nie zejdzie na 14 litrów LPG. Chyba że przy mega eco-driving'u. Ale jeśli podałeś LPG na porównanie do diesla to czemu nie kupisz po prostu LPG :D???

To co aktualnie możesz zrobić to - wejdź sobie do działu "problemy techniczne"
i zobacz ile tematów jest o BMW, odpowiedź nasunie się sama, spójrz jak często się pojawiają i o czym są... Możesz też wejść do działu "samochody osobowe" na forum BMW i zwrócić uwagę na to samo co wyżej napisałem... To tyle co możesz zrobić dziś.

Jeszcze jedno Ci powiem - pamiętaj że samochód to nie tylko silnik!!! Silnik to tylko jedna z wielu części w samochodzie, a przy ocenie całej maszyny nie można ograniczać się tylko do oceny silnika bo to się najnormalniej w świecie mija z celem. Pomyśl o tym. I dowiedz się czegoś więcej bo jak na razie Twoja wiedza jest dość ograniczona, a żaden argument nie był oparty o osobiste doświadczenia.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Co wybrać gdy się robi 15000km rocznie i nie jeździ sie w Po

16 Maj 2013, 09:45

Więc i Ja:) z własnych obszernych obserwacji, dorzucę, że nie należy zbytnio ufać tym rankingom bezawaryjności. Wystarczy się im przyjrzeć i szybko wychodzi brak spójności miedzy nimi.
Najlepiej chyba prześledzić ceny częsci jak i robocizny danego modelu i marki, ewntualnie odwiedzić fora tematyczne danych autek, i np. autocentrum.pl, i wtedy wyciągnąć wnioski 8)
Vermin a do ciebie pytanie, skoro juz siedzisz w tych BMW, jak oceniasz E39, jaki najlepszy rocznik, silnik (preferuje bardziej LPG :sly: ) aby było ekonomicznie, i na co ewentualnie zwracać uwagę? Wiadomo że E46 ładniejsze troszkę, ale i bardziej ciasne.
I jak ma sie E39 do Audi A6?? Hmmm..... :idea:
Pozdrawiam
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 10 Kwi 2013, 13:26
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

Re: Co wybrać gdy się robi 15000km rocznie i nie jeździ sie w Po

16 Maj 2013, 14:34

napoleon napisał(a):Więc i Ja:) z własnych obszernych obserwacji, dorzucę, że nie należy zbytnio ufać tym rankingom bezawaryjności. Wystarczy się im przyjrzeć i szybko wychodzi brak spójności miedzy nimi.
Najlepiej chyba prześledzić ceny częsci jak i robocizny danego modelu i marki, ewntualnie odwiedzić fora tematyczne danych autek, i np. autocentrum.pl, i wtedy wyciągnąć wnioski 8)
Vermin a do ciebie pytanie, skoro juz siedzisz w tych BMW, jak oceniasz E39, jaki najlepszy rocznik, silnik (preferuje bardziej LPG :sly: ) aby było ekonomicznie, i na co ewentualnie zwracać uwagę? Wiadomo że E46 ładniejsze troszkę, ale i bardziej ciasne.
I jak ma sie E39 do Audi A6?? Hmmm..... :idea:
Pozdrawiam


Tu chodziło głównie o awaryjność, a nie o koszty części i serwisu. Ale to też. Musieliśmy to w sumie uwzględniać. Napiszę wieczorem :). Na razie muszę wyjść ale oddzielny temat nie byłby złym pomysłem :D. E39 To bardzo fajne autko. Do Audi jest mi dość ciężko porównać. Ale może dobrze by było zrobić na to oddzielny temat :)? Wystarczający śmietnik już to powstał. Ja spróbuje pomóc tyle ile mogę ;).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...
    Co może zamarznąć w naszym samochodzie? Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
    Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      GTP Light