Co wybrać w dieslu - Peugeot 508, Citroen C5 II, Audi A4 B8?

23 Wrz 2020, 13:54

Witam. Jak w temacie, zastanawiam sie nad jednym z 3 aut, ktore z nich wedlug was warto wybrac? Wszystkie w cenie do 40 tys.

- Peugeot 508 2.0 HDI
- Citroen C5 II 2.0 HDI
- Audi A4 B8 2.0 TDI
WCJ
Obserwowany
 
Posty: 1

23 Wrz 2020, 14:03

Zarówno C5 jak i 508 są zdecydowanie bardziej przestrodze niż a4. C5 najwygodniejsze z tej trójki. Techniczne wszystkie spoko. Alternatywnie masz jeszcze mondeo (wielkość 508/c5) i lagune (porównywanie do a4)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6614
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2020, 14:25

Jeśli ma być tańszy w utrzymaniu to Audi A4. Jeśli najbardziej komfortowo to Citroen C5.
Miro12
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Opole
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2020, 14:48

Z jakiego powodu a4 miałoby być najtańsze w utrzymaniu?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6614
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2020, 14:56

Bo np nie będzie miało hydro-zawiasu jak c5?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 657
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2020, 15:00

demirbiras napisał(a):Bo np nie będzie miało hydro-zawiasu jak c5?


1. Hydro było opcją, jest go na rynku zdecydowana mniejszość
2. Hydro w dobrej kondycji nie jest droższe w utrzymaniu niż aluminiowy wielowahacz
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6614
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyszłe klasyki, które dziś kupisz w salonach to współczesne klasyki
    Znasz to uczucie, gdy na drodze mija Cię samochód, który wcale nie wygląda tak staro, a jego zderzaki zdobią żółte tablice rejestracyjne ? Tak, upływ czasu jest nieubłagany nawet dla prawdziwych motoryzacyjnych ...
    Bezpiecznie do szkoły, przedszkola i pracy - pieszo i rowerem
    Po powrocie mieszkańców z wakacji ruch na ulicach miast wrócił do zwiększonego natężenia. To właśnie w terenie zabudowanym dochodzi do większości wypadków z udziałem pieszych czy rowerzystów. Jak ...

  • 23 Wrz 2020, 15:07

    Tak jak napisał kolega poniżej. Dodatkowo sprawdź sobie ile wyjdą poszczególne wymiany eksploatacyjne.
    Miro12
    Nowicjusz
     
    Posty: 36
    Miejscowość: Opole
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Ford Mondeo
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna

    23 Wrz 2020, 15:15

    Invi napisał(a):1. Hydro było opcją, jest go na rynku zdecydowana mniejszość
    2. Hydro w dobrej kondycji nie jest droższe w utrzymaniu niż aluminiowy wielowahacz


    Serio porównujesz eksploatacje do swego rodzaju wady takieo rozwiązania? Poza tym trapiące zawieszenie to było w A4 B5 a nie B8, z resztą to dużo świeższe auto i mniejsze przebiegi, mniej wyjechane, więc myślenie o wymianie kompletu wielo-wahaczu jest głupie.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 657
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    23 Wrz 2020, 15:20

    Idąc tym rokiem rozumowania w jeszcze swiezszym c5 koszty zawiasu będą jeszcze niższe. Już pomijam, że hydro to ma może 20% aut na rynku.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6614
    Przebieg/rok: >50tys. km

    23 Wrz 2020, 18:15

    Miro12 napisał(a):Jeśli ma być tańszy w utrzymaniu to Audi A4.

    Miro12 napisał(a):Tak jak napisał kolega poniżej. Dodatkowo sprawdź sobie ile wyjdą poszczególne wymiany eksploatacyjne.


    Poświęciłem na to 15 minut swojego życia więc przestań pisać głupoty

    C5 2.0/163
    508 2.0/163
    A4 2.0/170
    Wszystkie ceny z jednej hurtowni, części takie jakie wkładałbym do swojego auta

    Filtr paliwa MANN
    C5, 74
    508, 74
    A4, 85

    Filtr powietrza MANN
    C5, 48
    508, 48
    A4, 58

    Filtr paliwa Knecht
    C5, 23
    508, 23
    A4, 22

    Tarcza przód ATE
    C5, 224
    508, 190
    A4, 272

    Koło+sprzęgło Sachs
    C5, 1875
    508, 1875
    A4, 2184

    Amortyzator przód monroe
    C5, 195
    508, 156
    A4, 185

    Komplet sprężyn eibach
    C5, 624
    508, 861
    A4, 630

    Rozrząd z pompą INA
    C5, 423
    508, 423
    A4, 561
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6614
    Przebieg/rok: >50tys. km

    24 Wrz 2020, 11:23

    Z tym rozrządem w c5 to ciekawe.
    Znajomy z wymianą w 1.6 hdi zapłacił 1200zł, także nie wiem skąd te ceny bierzesz. ;)
    Śmieszy mnie stwierdzenie, że francuz jest tani w utrzymaniu.
    Taki pech kolego, że miałem 3 auta marki Peugeot i płaciłem jak za BMW.
    Np. Peugeot 307 olej + filtry z wymianą 500zł
    Mondeo mk4 to samo do zrobienia nie całe 400 zł
    Ten sam mechanik, oba diesle. ;)

    Chodź dla tego nie kupię więcej auta francuza. Pomijam, że są przeciętne.
    Miro12
    Nowicjusz
     
    Posty: 36
    Miejscowość: Opole
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Ford Mondeo
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Wrz 2020, 13:53

    Nadal pytam w którym miejscu audi jest najtańsze w utrzymaniu bo o tym ani słowa.
    Masz twarde dane w postaci cen części i nadal będziesz pisał nieprawdę xd

    Miro12 napisał(a):Np. Peugeot 307 olej + filtry z wymianą 500zł
    Mondeo mk4 to samo do zrobienia nie całe 400 zł
    Ten sam mechanik, oba diesle.


    To teraz pogadaj z mechanikiem kto kogo dyma, bo w mk4 masz silnik psa, ten sam który w c5 czy 508. Zresztą 1.6 w fordzie też jest robiony przez psa
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6614
    Przebieg/rok: >50tys. km

    24 Wrz 2020, 14:50

    Ja podaję jak wygląda w praktyce, a nie jakieś suche ceny. Skąd mam wiedzieć czy to oryginał, chinol zamiennik czy inne cudo?
    W ostatnim czasie wpadło mi w oczy jak ktoś na jednej z grup na FB naprawiał Peugeot i szukał identycznej części z przeznaczeniem do Forda, bo tam było dużo taniej za to samo. Także przykro mi ale nie znam mechanika, który powie, że francuz jest tani w naprawach.
    Z tych 3 dla mnie żadne nie wygrywa, bo Audi nie miałem dlatego pomijam.

    Są jeszcze inne opcje w postaci Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Octavia itd.
    Miro12
    Nowicjusz
     
    Posty: 36
    Miejscowość: Opole
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Ford Mondeo
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Wrz 2020, 15:04

    Co podajesz "w praktyce"? Że znajomy znajomego zapłacił 1200 za rozrząd albo że wymiana oleju w mondeo jest tańsza niż w peugeocie? A wiesz ile rodzajów oleju i w jakich cenach jest na rynku? Ile razy droższy jest filtr knechta od np. filtrona?

    Masz suche, przystępnie podane ceny z iparts ma te same części, od tych samych producentów do różnych aut. Co ile kosztuje sam widzisz

    Miro12 napisał(a): ale nie znam mechanika, który powie, że francuz jest tani w naprawach


    A ja nie znam mechanika, który powiedziałby coś tak głupiego, nie chce takiego znać
    Stereotypy w motoryzacji (a już szczególnie w tym kraju) to największy rak
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6614
    Przebieg/rok: >50tys. km

    24 Wrz 2020, 17:56

    Miro12 napisał(a):Znajomy z wymianą w 1.6 hdi zapłacił 1200zł, także nie wiem skąd te ceny bierzesz.


    Cena rozrządu to cena rozrządu
    Ale do kosztów wymiany dochodzi jeszcze robocizna...a za to mechanicy biorą nie wiem ile ale mniej więcej 300-400 czy 500zł .

    Do tego pytanie rozrząd z pompą wody czy bez ? jeżeli z pompą no to dodatkowy koszt pompy i dodatkowy koszt płynu.

    Przy tego typu pracach zawsze dochodzi coś jeszcze a to pasek na alternatorze, a to filtry a to coś innego.

    Więc twój znajomy owszem mógł zapłacić troche więcej

    Może wziął komplet rozrządu np. oryginał więc tez to podnosi cenę.
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2093
    Miejscowość: małopolskie