Corsa C odpowietrzenie układu chłodzenia

Corsa C odpowietrzenie układu chłodzenia

28 Cze 2016, 09:11

Witam, dolałem płynu do chłodnicy, lecz teraz nie wiem w jaki sposób odpowietrzyć układ.
kuba11
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 04 Sie 2015, 23:27
Prawo jazdy od: 06 03 2011
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.2 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Corsa C odpowietrzenie układu chłodzenia.

28 Cze 2016, 09:59

kuba11 napisał(a):dolałem płynu do chłodnicy, lecz teraz nie wiem w jaki sposób odpowietrzyć układ.
A skąd wiesz że masz zapowietrzony układ? Dużo płynu brakowało?

Dolewałeś do zbiorniczka wyrównawczego czy bezpośrednio do chłodnicy? Jaki masz silnik w tej Corsie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6815
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Corsa C odpowietrzenie układu chłodzenia

28 Cze 2016, 22:46

Płynu o dziwo nie było wogóle w zbiorniczku, dolałem do połowy zbiorniczka, i teraz jest takie coś że po przejechaniu, około kilometra temperatura wzrasta do około 90 stopni i załącza się wentylator.
kuba11
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 04 Sie 2015, 23:27
Prawo jazdy od: 06 03 2011
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.2 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Corsa C odpowietrzenie układu chłodzenia

29 Cze 2016, 10:57

kuba11 napisał(a):Płynu o dziwo nie było wogóle w zbiorniczku, dolałem do połowy zbiorniczka
Czy jak auto wystygło dalej masz tyle samo płynu w zbiorniczku czy go ubyło?

kuba11 napisał(a):po przejechaniu, około kilometra temperatura wzrasta do około 90 stopni i załącza się wentylator
Trochę za szybko się nagrzewa i włącza wentylator, sugeruje to nam że jednak układ może być zapowietrzony.

Masz silnik o oznaczeniu Z12XE? Jeżeli tak to niestety, ale one ciężko się odpowietrzają i trzeba do nich cierpliwości. Możesz spróbować włączyć zimny silnik i odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu. Obserwuj czy będą pojawiały się bąbelki. Po rozgrzaniu silnika zostawiasz układ chłodzenia otwarty i obserwujesz czy płyn ze zbiorniczka zostanie wyciągnięty. Jeżeli zacznie go ubywać to możesz dolewać po trochu tak żeby było cały czas powyżej min. Operację pewnie trzeba będzie powtórzyć kilka razy.

Czy leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy jak ustawisz ogrzewanie na maksa?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6815
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach
    Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się ...
    Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND 2013 / relacja Targi Pojazdów 4x4 OFFROAD SHOW POLAND 2013 / relacja
    Targi Pojazdów 4x4 w Warszawie to prawdziwa uczta dla fanów aut z napędem 4x4 i miłośników jazdy w terenie. W hali wystawowej MT Centrum, przy ul. Marsa 56C odbyła się wystawa ponad 120 aut terenowych ...

  •