Corsa, Clio, Micra co kupić ??

[Corsa, Clio, Micra] co kupić ??

01 Maj 2007, 16:47

Witam

Postanowiłem zakupić swój pierwszy samochód. Mam na to ograniczone środki - max. 12 tyś. Zastanawiam się nad kilkoma modelami wśród nich są takie jak: Opel Corsa, Renault Clio lub podobno nieśmiertelny Nissan Micra. Chodzi mi o małolitrażowy samochód (max. 1,3). Będę wdzięczny za każdą opinię osób które zetknęły się z tymi modelami lub też innymi, które można w niezłym stanie w tej cenie nabyć.

Dziękuje i pozdrawiam
maestro
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 Maj 2007, 16:42

Re: co kupić ??

01 Maj 2007, 17:17

Wybrałbym corsę B z końca produkcji modelu, czyli 2000 roku. Można trafić auto nawet z dobrym wyposażeniem. Moim zdaniem auto jest niezawodne.

Zobacz przykładową ofertę
[link wygasł]
Tiguan
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 629
Rejestracja: 22 Lut 2007, 19:31
Miejscowość: Pruszków

Re: co kupić ??

01 Maj 2007, 17:27

Bardzo atrakcyjna propozycja. A czy Corsa jest bardzo awaryjna ?? Ciekaw jestem czy ma jakies typowe usterki i czy użytkownicy bardzo się skarżą. Podobno najbardziej niezawodna w tej grupie jest MICRA.
maestro
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 01 Maj 2007, 16:42

Re: co kupić ??

01 Maj 2007, 17:48

:D maestro: zgodnie z nickiem tylko Micra i masz problemy z głowy - oprócz tankowania oczywiście :wink:
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Rejestracja: 21 Paź 2006, 14:43
Miejscowość: Poznań

Re: co kupić ??

01 Maj 2007, 17:51

Moim zdaniem jest tak, że Opel Corsa jest mniej awaryjna niż Micra.
Tiguan
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 629
Rejestracja: 22 Lut 2007, 19:31
Miejscowość: Pruszków

Re: co kupić ??

01 Maj 2007, 17:54

miguan: wg wszystkich znaków na niebie i ziemi akurat tak mówi się o micrze...corsa ma mniej dokuczliwe finansowo usterki - jeśli już ma... :lol:
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Rejestracja: 21 Paź 2006, 14:43
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] A3 1,8 / Xsara 1,8 / Astra G 1,8 / Corolla e11 1,6 / Golf IV 2,0 [C] A3 1,8 / Xsara 1,8 / Astra G 1,8 / Corolla e11 1,6 / Golf IV 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochody segmentu C - nadwozie hatchback 5d - silnik benzynowy o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A3 8L 1,8 ...
    Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II na PPIHC Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II na PPIHC
    Podczas 91. edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II zajęły drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Pojazdy poprowadzili ...

  • Re: co kupić ??

    01 Maj 2007, 20:27

    Dzięki za rady. Rzeczywiście coś w tym jest - Corsa to bardzo popularny samochód stąd i części są tanie, dużo zamienników. Micra może rzeczywiście mniej awaryjna, ale jak już coś padnie to może być droższe. Mi Micra z zewnątrz wydaje się bardzo mała i to mnie trochę odstrasza poza tym zazwyczaj są bez żadnych dodatkowych opcji. W Corsie częściej można spotkać airbagi, centralny zamek czy ABS. A co myślicie o Clio ?
    maestro
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 01 Maj 2007, 16:42

    Re: co kupić ??

    02 Maj 2007, 12:39

    :shock: clio, powiadasz? To jest na pewno sporo większe autko od corsy i micry. Trzeba jeszcze nie mieć uprzedzeń do aut francuzkich.
    Nie wiedzieć - też radość!
    malken
    Aktywny
     
    Posty: 250
    Rejestracja: 21 Paź 2006, 14:43
    Miejscowość: Poznań

    Re: co kupić ??

    02 Maj 2007, 15:32

    Ja bym wybrał Corse, nie mam uprzedźeń do francuzów ale nie ufam autom tej klasy z tego kraju.
    Łukasz789
    Aktywny
     
    Posty: 453
    Rejestracja: 24 Sty 2007, 18:04
    Miejscowość: Kraków

    Re: [Corsa, Clio, Micra] co kupić ??

    07 Maj 2007, 08:41

    Skoro wszyscy polecaja tak ta Corse to i ja zaczalem sie rozgladac za nia.
    Szukam czegos z gazem i jest tego spory wybor zatem pytanie jest nastepujace:
    Jaki silnik w Corsie?
    1.2 czy 1.4 i jakie sa roznice w tych motorach czyli ktory lepiej wybrac?
    jajo
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    Rejestracja: 25 Kwi 2007, 21:36

    Re: [Corsa, Clio, Micra] co kupić ??

    07 Maj 2007, 10:39

    :wink: jajo: Ty miglanc jesteś - jak mawiała moja śp babcia...W innym wątku rozważasz inne marki, m in ibizę; tu zaczynasz kochać corsę... :shock: Jeśli już - to 1,4 lepiej wybrać... albo polo, też z gazem; sam napisałeś o takim.. :wink:
    Nie wiedzieć - też radość!
    malken
    Aktywny
     
    Posty: 250
    Rejestracja: 21 Paź 2006, 14:43
    Miejscowość: Poznań

    Re: [Corsa, Clio, Micra] co kupić ??

    07 Maj 2007, 12:58

    Kurcze nie miglanc ale szukalem i czytalem wiec:
    Punto - wielu narzeka
    Felicja - korozja w tylnej klapie to standard
    Ibiza - malo jest tych aut i ciezko dostac w dobrym stanie a ogladalem juz pare sztuk i kazda cos miala do ukrycia (czesto wlasciciel cos ukrywal )
    W zwiazku z tymi problemami i ciaglym czytaniu postow na forum zauwazylem ze duzo osob poleca Corse wiec zaczolem szukac i znalazlem kilka sztuk w mojej okolicy ale z roznymi silnikami wiec nie dziwo ze wole sie wczesniej dowiedziec z jakim motorem lepiej.
    jajo
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    Rejestracja: 25 Kwi 2007, 21:36

    Re: [Corsa, Clio, Micra] co kupić ??

    07 Maj 2007, 13:15

    A tak jeszcze na marginesie to jakie sa roznice w tych motorach 1,2 i 1,4
    Znaczy dlaczego ktory jest lepszy ??
    No i dzieki za wszystkie rady
    jajo
    Nowicjusz
     
    Posty: 18
    Rejestracja: 25 Kwi 2007, 21:36

    Re: [Corsa, Clio, Micra] co kupić ??

    07 Maj 2007, 14:53

    rożnice są takie: 200cc pojemności :]
    bendi
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Rejestracja: 28 Wrz 2006, 21:31

    Re: [Corsa, Clio, Micra] co kupić ??

    07 Maj 2007, 14:53

    Najlepszy motor Corsy B to 1.4/60 KM lub 1.4/82 KM. Silnik 1.2 jest za słaby.
    Polecam motor 1.4/82 KM, ponieważ jest dynamiczny. 0-100 km/h - 12,5 s

    Albo jeszcze mocniejszy np. 1.4 16V 90 KM od 1994-2000 0-100 km/h - 11 s

    Pozdro :D
    Tiguan
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 629
    Rejestracja: 22 Lut 2007, 19:31
    Miejscowość: Pruszków
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      passat b5 german style
      S2020005