Czerwona kontrolka płynu chłodzącego, auto nie grzało - Seat Ibiza

19 Lis 2023, 01:42

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Robson111
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Lis 2023, 17:21

Dzięki, rzeczywiście pomogło :)
Trochę to trwało zanim układ się odpowietrzył gdyż dolny wąż bo chwili zaczął się robić ciepły natomiast ogrzewanie i tak nie działało i nie chciał się przełączyć na gaz gdyż reduktor był zimny i węże które wchodzą w niego ale odpaliłem po chwili znowu i chyba puściło i przełączył się na gaz i zaczęło lecieć ciepłe powietrze.
Pytanie teraz moje jest takie gdyż układ zalałem wodą a nie płynem, chce spuścić wodę ale czy żeby zeszła cała woda z układu to muszę na chwilę odpalić silnik czy tylko zdjąć wąż z dołu od chłodnicy i czekać aż cały zleci?
Rozumiem że termostat skoro działa to mogę go normlanie założyć? Nie muszę kupować nowego?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

20 Lis 2023, 21:40

bonczek87 napisał(a):Pytanie teraz moje jest takie gdyż układ zalałem wodą a nie płynem,

No to zrobiłeś wielki błąd...Całej wody z silnika niestety nie spuścisz...Wlejesz płyn to wymiesza się on z wodą. W silniku zawsze niestety coś zostaje. Kup płyn, który ma najniższą temp. zamarzania. Nie wiem tak na szybko, ale poszperaj chociażby ba allegro i popatrz jakie temp. mają płyny. Wlej, odpal silnik, niech się zagrzeje, posprawdzaj te węże, posprawdzaj czy nie wyrzuca ze zbiorniczka i dla pewności sprawdź temp. zamarzania. Sprawdzi ci albo mechanik, albo możesz sobie kupić glikometr. Kosztuje dosłownie parę złotych ( już za jakieś 7 - 10 zł kupisz ).
bonczek87 napisał(a):Rozumiem że termostat skoro działa to mogę go normlanie założyć? Nie muszę kupować nowego?

Możesz założyć, aczkolwiek jak masz już wyjęty, to dobrze by było sprawdzić, przy jakiej temp. zaczyna się otwierać.
Ogólnie wyszło na to, że układ był po prostu zapowietrzony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2023, 22:43

MotoAlbercik napisał(a):.Całej wody z silnika niestety nie spuścisz...Wlejesz płyn to wymiesza się on z wodą. W silniku zawsze niestety coś zostaje
Zgadza się. Zostanie w bloku silnika i to sporo . Jakieś 1-1,5 litra. Nie ma korka spustowego w bloku , taka konstrukcja . Można spuścić do zera ale po wymontowaniu pompy wody . Co wiąże się z rozbiórką rozrządu .
Patrząc na przekrój tematu to jestem trochę zszokowany . Mam ten sam silnik w swoim aucie , robię przy tych silnikach usługowo . Wymieniam to i owo w układzie chłodzenia . Nigdy nie miałem problemu z jego odpowietrzeniem . Takie tam zaciskanie przewodu jak wyżej na yutubie to do mnie nie przemawia. Bzdet i tyle . Tutaj układ chłodzenia jest prosty jak budowa cepa . Bajki że trzeba jakieś specjalne zabiegi :mrgreen: Chyba że ......tutaj bez spojrzenia na problem przez własne oczy nie rozwiąże problemu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4883
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2023, 11:32

Bonifacy, a co, jakby kupił litr koncentrat płynu chłodzącego i dolał go do płynu ( w odpowiedniej proporcji )? Oczywiście wodę trzeba spuścić, płyn do chłodnic wymieszać z koncentratem i dopiero wlać. Wtedy ten płyn o zmniejszonej temp. zamarzania wymiesza się z wodą w silniku i będzie te -35 stopni zamarzania. Bo demontować rozrząd i pompę, to chyba raczej szkoda roboty i kasy. No chyba, że rozrząd nie był dawno robiony i zbliża się jego termin, to nie ma tematu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2023, 21:17

MotoAlbercik napisał(a): a co, jakby kupił litr koncentrat płynu chłodzącego i dolał go do płynu ( w odpowiedniej proporcji )?
:wink:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4883
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nagroda Auto Świat Moto Awards 2019 - Audi e-tron
    W drugiej edycji plebiscytu Moto Awards, zorganizowanego przez redakcję tygodnika "Auto Świat", Audi e-tron – w pełni elektryczny SUV spod znaku czterech pierścieni – zajął pierwsze miejsce w kategorii "Wyznaczają ...

22 Lis 2023, 09:35

Rozrząd był robiony w zeszłym roku właśnie podczas wymiany uszczelki pod głowicą. Ok zakupiłem koncentrat i teraz moje pytanie czy wymieszać 1l koncentratu z 1l płynu czy po dwa litry? Ile wchodzi w układ płynu w Ibizie?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

22 Lis 2023, 13:30

Musisz popatrzeć na etykietę jak sie ten koncentrat rozcieńcza, żeby uzyskać płyn. Zazwyczaj piszą ta etykiecie jak rozcieńczyć żeby otrzymać -35 czy -37 stopni. Ty możesz rozcieńczyć tak, żeby było jakieś -40 stopni. Wtedy jak to wlejesz do silnika, to płyn rozcieńczy sie jeszcze dodatkowo z tą wodą co została w silniku i zrobi się jakieś -35 stopni. Samego koncentratu czasami nie wlewaj, bo nadgorliwość gorsza od faszyzmu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lis 2023, 15:10

Panowie nie wiem co jest nadal.. robię to samo co ostatnio.. płyn zalałem z koncentratem.. termostat się otworzył i góry jak i dolny wąż są ciepłe a nie działa ogrzewanie i LPG.. odpowietrzam układ jak na filmiku a góra wywala mi płyn po pewnym czasie.. jak trzymam zaciśnięty górny wąż to cały czas idą bąble z dolnego węża.. a układ już jest gorący bo węże aż ciężko dotchnac..
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

24 Lis 2023, 16:48

Przed wężami z nagrzewnicy powinny być dwa trójniki. Z nich powinny rozchodzić się węże do reduktora LPG i do nagrzewnicy. Zobacz, czy te trójniki są ciepłe jak i weże z nagrzewnicy i reduktora. Mogło sie coś przypchać w tych trójnikach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lis 2023, 18:37

bonczek87 napisał(a):termostat się otworzył i góry jak i dolny wąż są ciepłe
Musi być gorąca cała chłodnica .
bonczek87 napisał(a): a nie działa ogrzewanie i LPG
Od razu nie będzie działać . Układ musi się odpowietrzyć zupełnie .
bonczek87 napisał(a): odpowietrzam układ jak na filmiku a góra wywala mi płyn po pewnym czasie.. jak trzymam zaciśnięty górny wąż to cały czas idą bąble z dolnego węża.
Zobacz na poniższej fotce gdzie jest drugi koniec tego wężyka co go tak zaciskasz

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To tędy ma ujść powietrze z układu do zbiorniczka ponad lustro płynu . Będzie zaciśnięty to nie ma co się dziwić że bombluje z dolnego węża aż w końcu wyrzuci płyn ze zbiorniczka bo korek nie jest zakręcony .
Generalnie masz uproszczony trochę temat bo w bloku już płyn jest . Przy wymianie pompy wody trzeba dodatkowo wymontować czujnik temperatury silnika , napełniać układ i gdy w miejscu czujnika pojawi się płyn , czujnik zamontować . Nalewać płyn dalej do pełna , powyżej stanu . Zakręcić korek i odpalić silnik . Można trochę pogazować ( bez przesady ) . Otworzy się termostat to w zbiorniczku poziom spadnie . Unieruchomić silnik . Odczekać paręnaście minut .Luzować ostrożnie korek zbiorniczka . Gdy poziom zacznie się jednak podnosić i to znacznie, ponownie zakręcić i dalej czekać . Ostygnie dolać płynu do poziomu , zakręcić korek i ponownie rozgrzewać silnik aż do włączenia wentylatora na chłodnicy . Przejechać się autem ze 2-3 km i sprawdzić czy działa ogrzewanie jak i lpg. Na zimnym silniku ostatecznie według potrzeby uregulować poziom płynu w zbiorniczku . I to tyle , zawsze się sprawdza . No z tym że muszą być spełnione warunki . Układ musi być szczelny . Korek, czy nie może być pęknięty zbiorniczek . Wentylator ....gdy tutaj są jakieś wątpliwości , nie włącza się ...Wentylator musi się włączać przy odpowiedniej temperaturze .( Wentylator jest włączany na potrzeby klimatyzacji lub uregulowania temperatury silnika .Są osobne układy włączające ) Wskazane jest aby działał na dwóch biegach ( pisałem wcześniej , psuje się pierwszy bieg - wymiana wentylatora po sprawdzeniu ) . Pierwszy , wolny włącza się przy niższej temperaturze a jak sobie nie poradzi , temperatura jednak rośnie to włącza się szybki bieg. Wentylator włącza włącznik termiczny umieszczony na chłodnicy . Foto niżej

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Zdejmując z niego wtyczkę i zwierając w niej odpowiednie piny ( zapłon włączony ) możemy sprawdzić czy wentylator włącza się i włącza na obydwóch biegach . Natomiast sprawdzenie samego włącznika termicznego wymaga demontażu i poddaniu go kontroli w odpowiedni sposób . W przypadku wątpliwości i niemożności sprawdzenia - wymienić
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4883
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lis 2023, 21:54

CO do trójników to zdemontowałem je i są ok, węże tak samo są ok, jedynie wąż który idzie od trójnika do reduktora wchodzący jak i wychodzący ma w środku sprężynę, to tak ma być? Jutro złoże wszystko i zrobię tak jak napisał BONIFACY. Dam znać czy poszło i jest ok.. Sprawdzę tak samo wentylator, ale jak układ jest już gorący i bez klimy to wentylator się załączał, jedynie ten wolny bieg raczej nie działa.
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

25 Lis 2023, 09:12

Kolego, jeszcze raz Ci mówię, odpowietrz sobie ten układ chłodzenia w końcu a nie szukaj dziury w całym. Niedługo rozbierzesz pół samochodu i nic się nie dowiesz. Dolej sobie do układu koncentrat lekko rozmieszany z wodą i nie ma co wyciskać wody do końca z silnika, wymiesza się bez problemu jak już odpowietrzysz. Odpowietrzaj tak jak Ci podałem wcześniej zaciskając ten wężyk do momentu aż usuniesz powietrze z układu i nagrzewnicy, kontroluj ten poziom i jak postoi też dolej jak trzeba. Ten kolega który uważa że takie zabiegi przy tym silniku to bajki niech sobie odpowietrza po swojemu...powodzenia mu życzę.
Robson111
Nowicjusz
 
Posty: 4

31 Gru 2023, 16:24

Panowie miesiąc jeździłem i było ok, normlanie działał gaz i ogrzewanie. Dzisiaj pojechałem dosłownie 3km to nie przełączył się na gaz i poziom płynu się podniósł jak na zdjęciu, ale nie wywaliło płynu górą. Odpaliłem go jak ostygł i zobaczyłem że na włączonej klimatyzacji nie uruchamia się wentylator. Zdjąłem obudowę bezpieczników i jeden przewód rozerwał się. Możliwe że to przez to znowu się zapowietrzył układ?
Po nowym roku chce to ogarnąć, rozumiem że znowu będę musiał odpowietrzyć układ tak?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel