Czy nieoryginalny olej może zaszkodzić silnikowi ?

17 Sty 2015, 20:29

Mam pytanie. Otóż w mojej Celice z 2000 roku (silnik 1.8 143KM). Mam zalany silnik olejem Castrol 10w40, zaś do mojego auta jest przeznaczony 5W40. Czy może mieć to jakiś wpływ na silnik ? Dodam tylko że tym olejem 10w40 mój silnik był już zalany od czasu kupna, być może dlatego że mój silnik lubi sobie "popić oleju" i raz na jakiś czas należy mu dolać. Być może poprzedni właściciel wlał taki olej gdyż jest gęstszy, może lepszy, nie wiem, aby zminimalizować to popijanie oleju przez silnik. Mam też takie pytanie, czy teraz jak będe zmieniał olej to juz musze zalewać tym 10w40 czy moge 5w40, i czy jak zaleje 5w40 to czy picie oleju przez silnik nie wzrośnie ??
MotoS
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Prawo jazdy: 01 01 2010
Auto: Mazda 6, Toyota Celica
Silnik: 2.0 , 1.8 (143KM)
Paliwo: Inne
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Sty 2015, 22:31

5w40 jest tylko na zimno rzadszy od 10w40.Najlepiej byłoby zlokalizować i usunąć przyczynę ubytków,do starszych silników niezły jest valvoline max live(zdobył nawet jakąś nagrodę branżową). Ważne by olej spełniał normy jakościowe ACEA i API wymagane przez producenta silnika.Lepiej pozostań przy 10w40, dolewki taniej Ci wyjdą :wink:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3753
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sty 2015, 12:58

MotoS - czy na temat olejów nie mamy czasami osobnego działu? Proszę zwracać uwagę na tematykę poszczególnych działów na forum.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Sty 2015, 11:58

Proponuje pozostać przy jednym oleju,czyli jeżeli aktualnie masz 1-0w40 to nie zmieniaj na 5w bo możesz uszkodzić sobie silnik,sama firma czy będzie to Castrol czy Mobil to już kwestia Twojego wyboru.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2015, 09:22

Ja mam pytanie,mianowicie czemu tak lecą panewki w mocniejszych silnikach Celici?! Odpowiedź jest bardzo prosta,przez nieodpowiedni indeks lepkościowy stosowanych olejów,według mnie oleje o letnim indeksie lepkościowym 40to nieporozumienie,nawet jeśli fabryka takie zaleca.Nic to,świerzy olej to jeszcze, jeszcze,ale trzeba wziąć poprawkę na to,iż z czasem indeks lepkościowy spada,gdyż olej jest rozrzedzany przez paliwo.Do takich aut są specjalne oleje.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Maj 2015, 09:26

świeży! :D
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Lip 2015, 12:00

Niby teraz już lepiej zostać przy tym, ale zdecydowanie nie jest to korzystne, też korzystam z [reklama sklepu z akumulatorami]i sobie chwalę, a podróby mogą różnie na silnik działać...
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 19 Lip 2015, 11:07, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
usto
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 06 06 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Audi A4

05 Sie 2015, 14:04

Minęło też trochę czasu,wiec jeżeli wątek jest w dalszym ciągu aktualny to koniecznie daj znać na jaki olej ostatecznie się zdecydowałeś oraz czy jesteś zadowolony. Będziemy czekać na Twoją odpowiedź.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000