Czy to dźwięki zużytej dwumasy?

24 Sty 2021, 19:19

Od około 3 miesięcy słyszę w czasie jazdy jakby rezonowanie w okolicach 4-4.5k obrotów w szczególności jak już się rozgrzeje.
Myślałem, że to jakaś rolka więc zmieniłem rozrząd + napinacz paska osprzętu, koło pasowe wału bo i tak zbliżał się czas wymiany, ale dalej to jest.
Osłony termiczne mocowałem na nowo i podginałem więc wykluczone, że to one rezonują.

Dziś zrobiłem test na luzie na postoju. Na tym filmiku na początku na jałowym biegu bez wciśniętego sprzęgła słychać to rezonowanie przy 4-4.5k obrotów, dobrze słychać ten dźwięk przykładając ucho do kierownicy.
W drugiej części filmiku na wciśniętym sprzęgle słychać też rezonowanie, ale mniejsze w okolicach 2-3k obr. a już przy 4-4.5k cisza...

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Podczas jazdy na każdym biegu słychać to przy 4-5k, a najbardziej jak się daje mocno w palnik na dwójce wtedy jeden wielki hałas przy 4-5k.

Dodatkowo właśnie od około 3-4 miesięcy przy gaszeniu słychać taki hałas jak na tym filmiku:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Czy dobrze obstawiam, że to dwumasa mówi papa?

Auto: Megane 2 rs 2.0t 225KM
szczepan997
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Renault megane II RS
Silnik: F4RT 2.0T 225KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Sty 2021, 11:03

Ciężko po tych filmikach jednoznacznie stwierdzić czy to faktycznie dwumasa. Jaki masz przebieg? Była już ona wymieniana?

W twoim samochodzie jak się nie mylę sinik jest montowany poprzecznie. Spróbuj przyjrzeć się jego pracy na biegu jałowym czy występują drgania poprzeczne, jak jest wszystko ok to nie powinny być one zauważalne i wyczuwalne. Posłuchaj też czy przy odpalaniu słychać podobne dźwięki jak przy gaszeniu te o których wspomniałeś.

Dużo wskazuje na problem z dwumasą, sprawdź jeszcze czy podczas jazdy kiedy zmieniasz biegi możesz zachować płynność jazdy bez podszarpywania.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

25 Sty 2021, 12:27

Przebieg 230 000km, była regenerowana przez poprzedniego właściciela, po regeneracji zrobione jest minimum ze 30k km.
Tak, silnik poprzecznie, nie widać żadnych drgań.
Przy odpalaniu cisza, nie ma żadnych stuków.
Co do zmiany biegów to czasami, ale rzadko właśnie ciężko płynnie puścić sprzęgło.
A może to być łożysko oporowe?
szczepan997
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Renault megane II RS
Silnik: F4RT 2.0T 225KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Mar 2021, 20:31

koła dwumasowego nie ma sensu regenerować..to się wymienia na nowe i znowu spokój na jakiś czas.
A po takich "regeneracjach" to przeważnie jest tylko delikatnie lepiej albo za jakiś czas znowu będzie do "regeneracji" więc szkoda 2 x roboty :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły
    Zabytkowe samochody mają swój nieodparty urok, o czym już po raz kolejny mogli się przekonać goście tegorocznego Classic Car Festival zorganizowanego przez Toyota Automobile Museum. W imprezie wzięły udział najpiękniejsze ...