Czy używać start-stop?

28 Kwi 2019, 15:29

yeti65 napisał(a):Ale wiesz o tym, że liczy się też całkowita emisja wszystkich modeli marki.S/S najbardziej potrzebny jest właśnie przy testach homologacyjnych. Nie wiem dokładnie ile, ale przez sporą część testu auto stoi.

W teście po rzeczywistych drogach (RDE) po prostu jedzie po mieście i tyle.
Tu opisali procedurę testową:
https://spidersweb.pl/autoblog/normy-emisji-spalin-wltp-rde-pytania/

yeti65 napisał(a):żarówki w autach z tym systemem przepalają się dużo szybciej.

Światła matrycowe ledowe - potwornie drogie - też? Akurat mam takie.

yeti65 napisał(a):A w automacie, to wg mnie zło wcielone

Też mam. :mrgreen:
aGradory
 

28 Kwi 2019, 17:05

Gradory napisał(a):W teście po rzeczywistych drogach (RDE) po prostu jedzie po mieście i tyle.

Ale gdy te systemy wchodziły do użytku, obowiązywała procedura NEDC, gdzie postoje były dłuższe, niż w obecnej WLTP. Czy ledy są wrażliwe na skoki napięcia to nie wiem, ale pewnie tak drogie światła mają jakieś zabezpieczenia przed skokami napięcia.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III ,Lancera IX i Vitary 1,6
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3082
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Courier 2020
Silnik: 2.0 150KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie zaplanować wyjazd na narty?
    Dzięki zniesieniu części obostrzeń można już wybrać się na narty. W jaki sposób bezpiecznie przewozić sprzęt, jak dostosować styl jazdy do zimowych warunków i co warto ze sobą spakować na podróż w góry. ...
    Czy warto inwestować w ubezpieczenie AC?
    Wielu kierowców wychodzi z założenia, że obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zupełności im wystarczy. Polisa OC jest zatem w wielu przypadkach jedynym zabezpieczeniem dla kierowcy oraz jego pojazdu. ...

  •