Czy warto kupić Hondę Civic 1.8 z automatem?

12 Paź 2021, 08:28

@Rokiko tak jak to tłumaczysz działa w serii silników K czyli np. w typeR.

Seria silników R czyli to co jest w 1.8 jest nastawiona na ekonomie i nie ma tego vtecowego kopa. I-vtec działa tu od 1.5k do 3.5k aby pomóc silnikowi od dołu zwiększając ekonomię.

Pozwole sobie załączyć cytat
"i-VTEC załącza się podczas niskiego - średniego obciążenia silnika i powoduje opóźnienie zamknięcia zaworów ssących (1 zawór per cylinder), obniżając stopień kompresji i w zasadzie przełączając silnik w cykl Atkinsona."

Do autora jeśli jeszcze z nami leci dodam, ze przesiadka z Hdi pod względem elastyczności będzie dramatem.
Wolnossący wysokoobrotowy silnik hondy nie ma z elastycznością nic wspolnego. Aby wyprzedzić nadal trzeba redukowac bieg lub dwa jak w starych japoncach :)

To trzeba poprostu lubić albo chcąc bezawaryjne auto zaakceptowac :D
e0hater
Początkujący
 
Posty: 199
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

12 Paź 2021, 09:46

e0hater napisał(a):przesiadka z Hdi pod względem elastyczności będzie dramatem
Myślę, że z każdego diesla by tu była spora przepaść dlatego trzeba mieć to na uwadze przy zmianie samochodu.

e0hater napisał(a):Seria silników R czyli to co jest w 1.8 jest nastawiona na ekonomie i nie ma tego vtecowego kopa
Jeździłeś samochodem z tym silnikiem? Jest wyraźna różnica odczuwalna przy obrotach o których wcześniej wspomniałem i sprawdzałem to nie raz. R18 jest trochę inaczej skonstruowany od serii K. Dlaczego nie ma takiego kopa bo tu masz sterowanie inteligentne które dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.

Grafikę która dodałeś trzeba uzupełnić tak jak tu.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



O silniku można sobie poczytać tu:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Moim zdaniem samochód z tym silnikiem jest godny polecenia ale jest też na swój sposób specyficzny, a to już nie każdemu może pasować. Dlatego żeby się o tym przekonać wskazana jest tu jak najbardziej jazda i przekonanie się na własnej skórze czy nam coś takiego odpowiada.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6230
Zdjęcia: 23

12 Paź 2021, 09:59

To co polecacie do 40k nowy temat i kilka typów co-warto-kupic-w-benzynie-do-40-tys-zl-vw-golf-hyundai-i30-vt127118.htm
Ostatnio edytowany przez ArteK, 12 Paź 2021, 10:00, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Post przeniesiony do nowego tematu ponieważ nie dotyczy Hondy
Dasmond
Początkujący
 
Posty: 61
Zdjęcia: 1
Auto: Nie mam

12 Paź 2021, 10:07

Rokiko napisał(a):Myślę, że z każdego diesla by tu była spora przepaść dlatego trzeba mieć to na uwadze przy zmianie samochodu.


Przesiadka na turbo benzynę nie byłaby taka, owszem mniej momentu od diesla ale w większym zakresie - jazda byłaby zbliżona. Przesiadka na małą wolnossącą benzynę (tym bardziej od Hondy) to będzie dramat.

Co do VTEC i obrotów, e0hater ma rację. Tutaj fazy działają "odwrotnie". Popatrz sobie na wykres momentu obrotowego 1.8 140 i jakiegoś 2.0 z Type R. Zobacz jak leci linia i przy jakich obrotach. Prościej się nie da.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7761
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2021, 10:08

Rokiko napisał(a):Jeździłeś samochodem z tym silnikiem? Jest wyraźna różnica odczuwalna przy obrotach o których wcześniej wspomniałem i sprawdzałem to nie raz


Zerknij w moj profil. Niestety bujam sie tym gratem od 3 lat :) i już się nie moge doczekać zmiany jednakże mimo, ze to auto jest jakie jest to nie moge znaleźć godnego następcy mając budżet ponad 2 krotnie większy (od ceny ufo).
e0hater
Początkujący
 
Posty: 199
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

12 Paź 2021, 10:33

@e0hater faktycznie :) stąd te uwagi :ok:

e0hater napisał(a):już się nie moge doczekać zmiany jednakże mimo, ze to auto jest jakie jest to nie moge znaleźć godnego następcy mając budżet ponad 2 krotnie większy (od ceny ufo)
Haha... przyzwyczajenie? Ja mam takie wrażenie jak czasem jadę hondą z tym silnikiem że sama się prosi o to żeby ją kręcić na wyższe obroty :wink:

Myślę, że temat tego silnika został wyczerpany i autor tematu będzie wiedział jak postąpić w przypadku UFO.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6230
Zdjęcia: 23
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy autostrada może zahipnotyzować kierowcę?
    Czy zdarza ci się przejechać kilkadziesiąt kilometrów i zupełnie tego nie pamiętać? Dotykający kierowców na dłuższych, prostych i monotonnych odcinkach drogi stan tzw. hipnozy drogowej czy autostradowej niejednokrotnie ...
    Nie holuj bez sensu.... Kiedy warto wezwać pomoc drogową?
    Kiedy znajomy (albo nieznajomy) prosi o zaholowanie go do warsztatu, nie zawsze wiadomo jak się zabrać do roboty. Bierzemy kawał liny, zaczepiamy o coś i… nasza pomoc zamienia się w "niedźwiedzią przysługę" jeżeli ...

  • 12 Paź 2021, 10:39

    Rokiko napisał(a):Ja mam takie wrażenie jak czasem jadę hondą z tym silnikiem że sama się prosi o to żeby ją kręcić na wyższe obroty


    Jakbym miał nią czasem jeździć to też bym kręcił w opór i się cieszył :naughty:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7761
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    19 Sty 2022, 09:50

    Ja swoją kupiłem już jakiś czas temu i jestem bardzo zadowolony.
    Lech55
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    19 Sty 2022, 10:10

    Przekonałeś mnie, 300km to nie tak dużo, wyjeżdżam za godzinę, na pewno wrócę Hondą kupioną u nich
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1242
    Przebieg/rok: >50tys. km