Czy warto kupić Mercedesa Vaneo z silnikiem M116 E19 w automacie?

13 Maj 2022, 09:44

Witam chciałbym kupić Mercedesa vaneo z silnikiem benzynowym 1.9 automat czy polecacie?
Janekm
Obserwowany
 
Posty: 1

13 Maj 2022, 10:34

Nie jest to samochód mało awaryjny części do najtańszych nie należą do tego potrafi być podatny na korozję. Plusem na pewno jet to że ma możliwość założenia instalacji gazowej choć dzisiaj ceny gazu wysokie ;/ Ogólnie Vaneo jest ciekawą propozycją tylko pytanie czy potrzebujesz takiego dużego auta i nie lepiej by tu się sprawdził jakiś VAN z osobowych.

Minusy:
- skaczący tył przy jeździe bez obciążenia co może być denerwujące na naszych drogach, a jest to dosyć mocno wyczuwalne,
- ceny części mogły by być trochę niższe,
- podatność na korozję nadwozia,
- wygoda podróżowania (znacznie gorsza niż np. w typowych vanach),
- podatny na mocne podmuchy wiatru na drodze ekspresowej,

Plusy:
- przestronne wnętrze,
- spalanie na umiarkowanym poziomie,
- prowadzenie (ale tu uwaga przy przynajmniej 2 osobach na pokładzie i jakimś bagażu lub pełnej butli LPG w bagażniku),
- możliwość założenia instalacji LPG,
- bagażnik chyba największy z minivanów
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6230
Zdjęcia: 23

13 Maj 2022, 11:09

Janekm - a masz dobrego mechanika co naprawia Mercedesy ? To może być kluczowe.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1066
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

13 Maj 2022, 13:03

Rokiko napisał(a): Plusem na pewno jet to że ma możliwość założenia instalacji gazowej choć dzisiaj ceny gazu wysokie ;/


Ej na prawdę o co wam chodzi, z tym lpg? Co chwilę ktoś pisze, że lpg się co raz mniej opłaca bo drogie. A właśnie chodzi o to, że teraz opłaca się jeszcze bardziej!
Zamiast patrzeć o ile % lpg jest tańsze, to trzeba spojrzeć na to w złotówkach.

Np 2 lata temu w styczniu litr pb95 kosztował 4,90 zł a litr lpg 2,40 zł
Niby lpg ponad dwa razy taniej więc super. Wychodzi na to, że na litrze oszczędzamy 2,50 zł

Aktualnie (sprawdzane dziś rano na stacji z muszelką w logo na której tankuję) litr pb95 kosztuje 6,92 a litr lpg 3,59.
Ok lpg nie jest już dwa razy tańsze jak kiedyś, ale aktualnie na litrze oszczędzamy aż 3,30zł! Czyli instalacja lpg zwróci nam się szybciej niż wcześniej.

Dla przykładu. Mamy wóz, który pali 10l pb/100km i 12l lpg/100km

rok 2020
10 * 4,90zł = 49zł
12 * 2,40zł = 28,80zł

49 - 28,80 = 20,20zł oszczędności na każde przejechane 100km

rok 2022
10 * 6,92zł = 69,20zł
12 * 3,59zł = 43,08zł

69,20 - 43,08 = 26,12 oszczędności na każde przejechane 100km

To dla tych co myślą, że lpg się nie opłaca, bo drogie ;) Drogie, ale benzyna znacznie droższa. Wiadomo fajnie się tankowało po 2zł za litr, ale lepiej płacić te 3,50 niż prawie 7.
Można w ogóle nie jeździć i wtedy będzie jeszcze taniej.
hoderi145
Początkujący
 
Posty: 237
Auto: Peugeot 308 II
Silnik: 1.6hdi 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

13 Maj 2022, 13:35

hoderi145 napisał(a):Czyli instalacja lpg zwróci nam się szybciej niż wcześniej.
Ona też nie kosztuje tyle co dwa lata temu jeżeli chodzi o założenie :wink:

A ile robisz w roku km tak z ciekawości?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6230
Zdjęcia: 23

13 Maj 2022, 15:52

Biorąc pod uwagę instalację za 3k to trzeba przejechać jakieś 12 kkm żeby wyjść na zero (nie licząc spalania benzyny które pominąłeś, czyli realnie z 15 kkm). Do tego droższe serwisy, mechanicy też często kasują więcej bo instalacja przeszkadza. Więc oszczędza się dopiero po tym czasie, nie wcześniej. I pod to trzeba się zastanawiać.

Jak ktoś robi dużo kilometrów i nie planuje szybkiej zmiany auta to OK (chociaż ja przy dużym nalocie wolałbym diesla który będzie tańszy w zakupie, nie trzeba pakować LPG). Nie wspominam o sprzedaży, bo ja bym auta które jeździło na LPG nie kupił.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7761
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpiecznie za kierownicą po dłuższej przerwie
    Czasem okoliczności życiowe sprawiają, że mimo posiadanego prawa jazdy żegnamy się na jakiś czas z możliwością prowadzenia samochodu. Niezależnie od tego, jak długo nie siedzieliśmy za kierownicą – kilka miesięcy czy ...
    Jeep Wrangler Unlimited
    Wrangler uznawany jest za spadkobiercę wojskowego Willysa. Samochód pojawił się w salonach sprzedaży w 1987 roku. Obecnie można go kupić w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. W obu przypadkach samochód jest napędzany ...

  • 15 Maj 2022, 14:17

    Prawda jest taka, czy się to komuś podoba czy nie, że LPG to paliwo, które wychodzi najtaniej. Jeżdżąc na LPG zawsze jeździ się taniej niż na Pb czy ON. Wliczając spaloną PB oczywiście. Jakby nie liczył to mając taki sam silnik benzynowy z LPG i Diesla, to ten z LPG wyjdzie zawsze najtaniej. A nawet gdyby kiedyś zdarzyło się tak, że koszt paliwa wyjdzie taki sam LPG jak i Diesla, to użytkowanie LPG zawsze bezie się bardziej opłacało, bo z kolei naprawa Diesla jest dużo droższa niż benzyny. A zaoszczędzone pieniądze na ON nie zrównoważą ewentualnych naprawa eksploatacyjnych. Jakby nie patrzył. Np. świeca żarowa vs świeca iskrowa, wtryskiwacz Diesla vs wtryskiwacz benzynowy, pompa paliwa benzynowa vs pompa do Diesla, sprzęgło z dwumasą do Diesla vs sprzegło do benzyny. Itd itd itd.
    Panowie - samo paliwo to jeszcze nic. Ważne są tez koszty eksploatacji, które też trzeba brać pod uwagę.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18468
    Zdjęcia: 1202
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    15 Maj 2022, 17:07

    Taaaaaaa.
    To teraz sobie porównaj koszty jazdy dieslem 2.0 a benzyną z gazem, która będzie jechać tak samo. Zupełnie jak diesel miałaby turbo, dwumasę itd. Żadna oszczędność.
    LPG się opłaci kiedy nie masz większych wymagań co do auta jakim będziesz jeździł, w miarę "tanio" jest jak sobie zagazujesz 1.6mpi i porównasz koszty do 2.0tdi. A czy osiągi można porównać?
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1242
    Przebieg/rok: >50tys. km

    15 Maj 2022, 17:45

    MotoAlbercik napisał(a):naprawa Diesla jest dużo droższa niż benzyny. A zaoszczędzone pieniądze na ON nie zrównoważą ewentualnych naprawa eksploatacyjnych


    1. Diesel jest tańszy w zakupie.
    2. LPG trzeba założyć co dodatkowo powiększa różnicę.
    3. Zakładasz że diesel się zepsuje i trzeba naprawić.

    Uwielbiam nagonkę na diesle na tym forum. Tymczasem za oknem pełno ich jeździ i jakoś ludzi stać na jazdę.

    PS. Rower wyjdzie taniej niż LPG :ok:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7761
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    15 Maj 2022, 17:59

    No ja bym też dyskutował, czy tankujesz tak często jak naprawiasz auto?
    Tankowanie to jest coś co się robi na okrągło, a naprawy niekoniecznie chyba że ktoś ruinę kupił typu BMW 525d z nalotem 600 tys. za grosze.
    No bo sory ale ktoś non-stop w dieslu naprawia dwumasy, turbiny, wtryski itd? to co on kupił z odzysku auto? czy za free go dostał?
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 158
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    15 Maj 2022, 19:51

    franccc napisał(a):o teraz sobie porównaj koszty jazdy dieslem 2.0 a benzyną z gazem, która będzie jechać tak samo. Zupełnie jak diesel miałaby turbo, dwumasę itd. Żadna oszczędność.
    LPG się opłaci kiedy nie masz większych wymagań co do auta jakim będziesz jeździł, w miarę "tanio" jest jak sobie zagazujesz 1.6mpi i porównasz koszty do 2.0tdi. A czy osiągi można porównać?


    A ile zrobiłeś kilosów na lpg i jakimi autami ?

    galakty napisał(a): Zakładasz że diesel się zepsuje i trzeba naprawić.



    A ile wyceniasz ryzyko ?

    Czemu nie kupiłeś np. civica 2,2d ? Są sporo tańsze. W ch jest ich na pęczki w "super" cenach i nie kupiłem ani jednego bo... lubie wyceniać ryzyko.

    Prawda jest taka że miłośnicy lpg i diesla uogólniają swoje racje a każda z tych ścieżek przy danej opcji dieslowej/lpg ma swoje uzasadnienie.

    W moim przypadku nie ma żadnego uzasadnienia diesel bo dużo jeżdżę i muszę robić to tanio, diesli znajomym nie polecam z małymi wyjątkami bo dalej te auta serwisuje a co do sympatii to w sumie je lubię :D bo zarabiam dzięki nim na jazdę autami z lpg. Wszyscy są zadowoleni klient bo "tanio" jeździ a ja bo zarabiam na tym że on "tanio" jeździ.
    Dzięki nowoczesnym dieslom nie jest mi straszne nawet wytrzepane V8 :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8496
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    15 Maj 2022, 20:00

    A ile zrobiłeś kilosów na lpg i jakimi autami ?


    Wytłumacz panie moderatorze co to wnosi do sprawy i jakie ma znaczenie

    Miałem auta na pb, miałem na lpg, od kilku lat mam tylko diesle i tak pozostanie prawdopodobnie do momentu aż nie będę zmuszony kupić euro 6, wtedy się przesiądę na elektryka
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1242
    Przebieg/rok: >50tys. km

    15 Maj 2022, 20:05

    franccc napisał(a):Wytłumacz panie moderatorze co to wnosi do sprawy i jakie ma znaczenie

    Dziękuje za podkreślenie że jestem moderatorem ale odpowiedz na pytanie bo żeby coś wnieść do sprawy trzeba mieć jakieś konkretne doświadczenie.

    Czekamy na odpowiedź tylko taką bardziej dokładną niż opowieść o dieslu vs lpg.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8496
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    15 Maj 2022, 20:10

    Czyli tak jak myślałem, niewiele masz do powiedzenia.
    Czekamy jeszcze na wysryw, że v8 lexusa (bo żadne inne nie) pali 10 lpg i w ogóle się nie psuje mimo 20 lat na karku i miliona na liczniku, nie zapomnij tego tylko skonfrontować z tym, że "francuzy się psują", później możesz już z poczuciem wyższości wsunąć kasetę do radia w swoim idealnym wozie :ok:
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1242
    Przebieg/rok: >50tys. km

    15 Maj 2022, 20:32

    szybki napisał(a):A ile wyceniasz ryzyko ?


    A to już zależy od danego modelu, czasem diesle są bardziej udane niż benzyny. Ale biorąc pod uwagę różnicę w zakupie 3k + 3k na LPG... Każdy niech sam sobie odpowie.

    Ja rocznie zrobię z 10 kkm, ale połowa z tego w trasach, dorwałem tanio, nie mam dwumasy, nie mam DPF, silnik prosty i pancerny. Jakbym miał wydać więcej na benzynę i jeszcze gazować to daj pan spokój, mam dość kręcenia do odcięcia i wachlowania biegami :ok:

    Oczywiście wolałbym V8 w benzynie, ale nie wmówisz mi że wyjdzie taniej w zakupie i serwisie od mojego diesla :D Tym bardziej że takie V8 zazwyczaj jest w drogiej budzie z drogim osprzętem.

    Porównujmy podobne silniki, a nie V8 do diesla 1.6.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7761
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007