[22 tys] Czy warto kupić Renault Fluence ?

12 Lut 2020, 12:00

Hej,

chciałbym dopytać o poradę czy warto kupić za taki koszt takie autko. Mówiąc więcej, jest to auto Renault Fluence sprawdzone, pierwszy właściciel (znajoma bliska mi osoba), auto z początku produkcji chyba 10-11 rocznik. Raczej pełne wyposażenie, przebieg około 70 tys. Silnik 1.6 benzyna. Koszt około 22 tys.

Zastanawiam się czy warto?
Frekz
Początkujący
 
Posty: 102
Zdjęcia: 8
Auto: Opel Astra

12 Lut 2020, 12:04

A jak będziesz korzystać z auta? Czego oczekujesz od samochodu? Napisz coś więcej to doradzimy.

Jeśli kupujesz od 1.właściciela, znajomego to chyba może szczerze powiedzieć jak wyglądała eksploatacja auta. Z Renault często jest tak, że trafiasz na egzemplarz, który ma jakieś uroki (np. często psuje się elektryką), a w innych egzemplarzach tego modelu nic się nie dzieje. Często dotyczy to aut z początku produkcji lub po prostu wadliwie wypuszczonych z fabryki. W poprzedniej firmie, gdzie pracowałem była flota oparta na Renault (Megane, Laguna z silnikami benzynowymi) i jakoś nikt nie narzekał na te auta.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6422
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Lut 2020, 12:36

Co przyniesie przyszłość tego nie wiem, ale mogę opisać jakbym z niego korzystał teraz.

Dojazd do pracy i na studia. Do pracy około 50 minut drogi (prawie 20-30 minut w korku) oraz na studia przez drogi czasem lepsze czasem gorsze jakościowo (parę kilometrów dziurawej drogi). Takie założenie średnie około 25 tys rocznie.

Na pewno myślałem, iż jakby się dało i nie było problematycznie to zainwestowałbym w gaz (jak w aucie obecnym). Czy mam wymagania co do auta? Mam 20 letnią astrę 1.6 101 KM, jedyne moje wymaganie to komfort, w miarę podobny silnik (szybkość) i co najważniejsze, żeby mniej się psuło bo już tak leciwe auto lubi kosztować za dużo.

Co do stanu to jak kojarzę nic się nie psuło poważniejszego, wszystko robione w ASO itp.
Frekz
Początkujący
 
Posty: 102
Zdjęcia: 8
Auto: Opel Astra

12 Lut 2020, 13:23

Daj sobie spokój, to jeden wielki nie wypał, mniejszy brat Talismana.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10589
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

12 Lut 2020, 16:54

Kao napisał(a):mniejszy brat Talismana.


Przecież to jest to samo co Megane III, tylko że w nadwoziu sedan. O dziwo Megane jest często polecane.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6422
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Lut 2020, 16:58

To jak polecacie spojrzeć na temat tego auta? Bo powiem szczerze, że oferta jest o tyle fajna, że te auto chyba było tylko raz na dłużej w serwisie, oraz raz w ramach wieku dziecięcego były problemy z łuszczącą się kierownicą.

W sensie zastanawiam się czy warto taką kwotę przeznaczyć na te auto czy coś innego?
Frekz
Początkujący
 
Posty: 102
Zdjęcia: 8
Auto: Opel Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
    Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło ...
    Instalacje gazowe III generacji Instalacje gazowe III generacji
    Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...

  • 12 Lut 2020, 18:44

    Bierz - silnik prosta jednostka, która dobrze znosi gaz. To tak jak wyżej napisane jest Megane w sedanie.
    Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
    Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
    Roadkiller
    Aktywny
     
    Posty: 426
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: GCH
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Laguna IIphII
    Silnik: 2.0dCi 173KM GT
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    12 Lut 2020, 18:57

    Ossy napisał(a):Przecież to jest to samo co Megane III,
    tiaaa? Możesz rozwiniesz temat? Nie zapomnij opisać częste awarie tego modelu.....
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10589
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    13 Lut 2020, 09:13

    A jakie głosy są przeciw? W sensie jakby nie widzę argumentów, czemu nie a bardziej, że po prostu nie warto :). Ja fanem Renault nie jestem, ale nie jestem też wrogiem - nigdy nie miałem, więc ciężko mi się odnieść do tego co sam czuje.
    Frekz
    Początkujący
     
    Posty: 102
    Zdjęcia: 8
    Auto: Opel Astra

    13 Lut 2020, 14:09

    Fluence to jakiś zlepek z firmą od telewizorów, auto głównie na rynek azjatycki i Turcję a wiadomo że tam to leci w byle jakiej jakości. No tak bo co może wyjść że współpracy z marka od telewizorów?
    Wystarczy popatrzeć ile było akcji serwisowych, poczytaj w problemach o tym aucie 1.6 benzynowy trapi problem ciężkiego odpalania, wszyscy włącznie z ASO rozkładają ręce, niby to wina brudzącej się przepustnicy co 20 tys km, czyszczenie pomaga na jakiś czas ale to też taki pół środek, każdy szuka problemów adaptując przepustnice, wymieniając czujniki, pompe paliwa i dalej kicha. Auto bardzo słabo wyciszone, gorzej niż Laguna a tam już jest źle. Spalanie ponad 10 litrów to chyba troszkę sporo jak na taki silnik. Chyba żadne fluence nie przejechało 50k aby nie stało na lawecie. Tu daje ci temat od nas z forum warto przeczytać ostatni post renault-fluence-2011-r-problem-z-odpalaniem-na-zimnym-silniku-vt112283.htm
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10589
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    13 Lut 2020, 14:20

    A do tego to auto jestza 22k gdzie tak naprawdę jest w czym przebierać...
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6766
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    13 Lut 2020, 15:40

    Dla mnie najbardziej przekonywujące było to, że jest mały przebieg i sprawdzone źródło, ale jednak mając średnio około 25 tys wolałbym nie mieć ciągle problemów :/. A co byście radzili w takim razie w okolicy 20 tys?
    Frekz
    Początkujący
     
    Posty: 102
    Zdjęcia: 8
    Auto: Opel Astra

    13 Lut 2020, 20:36

    Kao napisał(a):Chyba żadne fluence nie przejechało 50k aby nie stało na lawecie.

    Hmm...Miałem Fluence 1.6 z lpg przez prawie rok. Auto miało ok 100tys przebiegu i nie miałem z nim najmniejszych problemów. Samochód przejąłem po koledze i nie przypominam sobie, żeby podróżował na lawecie.
    W środku typowe renault, ale miejsca z tyłu dużo więcej niż w zwykłym megane. Bagażnik b.duży, ale zawiasy wchodzą do środka i mocno ograniczają funkcjonalność. Po fl zdecydowanie zyskał na urodzie...
    roksinski
    Początkujący
     
    Posty: 77
    Zdjęcia: 3
    Prawo jazdy: 0- 0-1994
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Renault

    13 Lut 2020, 21:38

    roksinski napisał(a):Samochód przejąłem po koledze i nie przypominam sobie, żeby podróżował na lawecie.
    są też szcześliwi użytkonicy laguny II więc nie ma o czym gadać, ja negatywnych ocen ani opini w internecie nie stworzyłem tylko jego właściciele.....
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10589
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    13 Lut 2020, 22:23

    Ja byłem blisko zakupu Fluenca, ale wygrał Lancer. Patrząc na ceny używanych, to renówki są sporo tańsze od porównywalnego Lancera, a jako nowe były w zbliżonej cenie. Taka duża utrata wartości nie bierze się znikąd.
    I nie można wszystkiego zwalać na "francuzy", bo Clio zaskakująco dobrze trzyma cenę.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2809
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
    Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019