Dacia Duster, jaka wersja

21 Gru 2010, 00:31

- czy eksploatacja napędu 4x4 jest znacznie droższa niż napęd na przód, tj. serwis, części itp.
- boję się nowych silników diesel więc pytanie jak gazuje się silnik Renault 1.6 110km ?
1979
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Warszawa
16

21 Gru 2010, 10:14

Eksploatacja 4x4 nie jest jakoś znacząco droższa niż na jedną oś - o ile nie zrobisz mu nic dziwnego oczywiście bo wtedy koszt awarii jest większy:) Najbardziej odczuwalne różnice to łatwiejsze ruszanie na śniegu/błocie itp oraz odrobinę większe spalanie.

Nie wiem jak się sprawuje 1.6 od Renault, ale po co gazować? Moc mniejsza i ilość miejsca w bagażniku też... 1.5 dCI to udana i sprawdzona już jednostka, jeśli nie będziesz lał podłego paliwa, pamiętał o odczekaniu 30s przed zgaszeniem i sprawdzał poziom oleju to nic nie powinno się dziać.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka
3

21 Gru 2010, 22:09

Tylko to różnica w cenie 10 tyś :(
1979
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Warszawa
0

21 Gru 2010, 22:10

<b>ACSznycel</b>- Pragnę zmienić Twoje stereotypowe myślenie odnośnie gazu. Założenie instalacji gazowej nie wiąże się koniecznie z obniżeniem mocy silnika. Wszystko jest zależne od jakości wykorzystanych części i firmy, która takową instalację zakłada. Mój znajomy z pracy założył instalację gazową do Volvo S60 i wierz mi, że przyspieszenie oraz jakość jazdy nie różni się wcale.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

22 Gru 2010, 10:20

Dokładnie - dobrze dobrana instalacja sekwencyjna wcale nie musi obniżać mocy silnika. Widzę, że niektórzy żyją jeszcze stereotypami z czasów kiedy instalacje drugiej generacji były na topie ;)
siebek25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Miejscowość: Kielce
0

22 Gru 2010, 11:56

Nawet na 1 generacji z BLOSem nie obniży, a może podwyższyć moc. :mrgreen:
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kampanie serwisowe - co warto wiedzieć, kupując używany samochód?
    Usterka seryjna pojazdu może okazać się bardzo niebezpieczna dla zdrowia i życia, dlatego, planując zakup samochodu używanego, dobrze wiedzieć, czy nie został on w przeszłości objęty akcją serwisową. Tego typu kampanie organizuje ...
    Audi z napędem hybrydowym - A6, A8 oraz Q5
    Audi wyznacza nowe standardy w technologii hybrydowej. Już w 1989 roku marka udowodniła swoje kompetencje w wykorzystaniu technologii hybrydowej dzięki projektowi technologicznemu - Audi duo. Pierwszy model produkcyjny - ...

21 Sty 2011, 17:51

dervu napisał(a):Nawet na 1 generacji z BLOSem nie obniży, a może podwyższyć moc. :mrgreen:


1 gen odradzam stanowczo!!! Natomiast z tego co piszą w necie Dacia Duster z LPG to dobry pomysł i nie ma problemów.
Uważałbym tylko na polecane wtryskiwacze magic jet kumpel miał je w BMW E46 i po roku miał już duże problemy. Najlepiej Matrix i każde auto super pociągnie.
romek_bmw
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
1

21 Sty 2011, 19:40

A ja uważam że LPG w każdym aucie a zwłaszcza w nowym i ładnym to lekki wstyd. Dziwnie by wyglądał Duster przy dystrybutorze LPG. LPG pasuje bardziej do 1310 niż do Dacia Duster :) a co do wersji to oczywiście tylko 4x4 bo trudno żeby SUV miał napęd na przód :D
aleksandra1986
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
0

21 Sty 2011, 19:52

aleksandra1986 napisał(a):A ja uważam że LPG w każdym aucie a zwłaszcza w nowym i ładnym to lekki wstyd. Dziwnie by wyglądał Duster przy dystrybutorze LPG. LPG pasuje bardziej do 1310 niż do Dacia Duster :) a co do wersji to oczywiście tylko 4x4 bo trudno żeby SUV miał napęd na przód :D


a może w 15 letnim BMW gaz też nie przystoi? :D Pewnie lepiej jeździć 10 lat starszym na benzynie niż 10 lat młodszym na LPG ;)
romek_bmw
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
1

21 Sty 2011, 20:28

A ja uważam że LPG w każdym aucie a zwłaszcza w nowym i ładnym to lekki wstyd. Dziwnie by wyglądał Duster przy dystrybutorze LPG. LPG pasuje bardziej do 1310 niż do Dacia Duster a co do wersji to oczywiście tylko 4x4 bo trudno żeby SUV miał napęd na przód

Każdy uważa inaczej, ja wolę gaz i niższe koszty eksploatacyjne silnika, bo niestety nowe są dośc awaryjne, szczególnie filtry cząstek stałych. Poza tym silnik pracuje cichutko a nie jak traktor diesel. Dla mnie mniejszym wstydem jest LPG niż diesel.
Poza tym na gazie wcale nie tracisz na osiągach a i bagażnik nie musi byc mniejszy bo wystarczy kompresor, + zastaw naprawczy w sprayu.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
5

21 Sty 2011, 20:37

Tyle w teorii, a w praktyce.
Znacznie lepszym wyborem do Dustera jest diesel.
Ten benzyniak jest za słaby, a skrzynia tak zestopniowana, że przy większych prędkościach robi się głośno, głośniej niż w dieslu.
Jeździłem tym autem więc jakieś pojęcie mam.
Swoją drogą, naprawdę fajny i przyjemny samochód :smile: wcale nie dziwię się, że ludzie tak chętnie go kupują.
Ja bym się nie bał w przypadku auta z salonu, nowoczesne diesle poważniejsze usterki notują dopiero od 150-200tys. km, w przypadku używanego to co innego, wolałbym benzynę.
Poza tym mam w domu benzynę + LPG i nowego diesla i koszty eksploatacji są minimalnie ale niższe w przypadku diesla.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
1

21 Sty 2011, 20:46

benzynowy silnik w dusterze to konstrukcja z lat 90tych, diesel jest calkiem nowoczeny i przyjemny w jezdzie.
@fiko czy rodzaj paliwa jest wykladnikiem 'wstydu'? ja mam dwa nowoczesne diesle, w tym jeden z dpf-em, a drugi z budzaca postrach wsrod internautow dsg(dwa auta 'salonowe') i jak na razie place jedynie za paliwo i przeglady gwarancyjne(olej, filtry). Jak sie nauczy odpowiednio jezdzic nawet i dpf niestraszny(producenci daja nawet broszurki). kolejny mit: dwumasa. Z tego co dowiedzialem sie w serwisie Mazdy kolo 2M pada po ok. 250kkm realnego przebiegu. W uzywkach dziwnym trafem takie sprzeglo pada po 120kkm. Ciekawe dlaczego :lol:
Nie bede pisac poradnika jak zyc w zgodzie z nowoczesnym dieslem, bo nie o tym temat :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
2

21 Sty 2011, 20:46

Tylko każdy z moich znajomych który ma nowego diesla i jeździ głównie po mieście w ciagu 2 lat a nie 150 tys jak piszesz wymienia filtr cząstek stałych płacąc za niego od 8 do 18 tys. Nowoczesny diesel w trasy to dobry wybór ale do miasta niestety nie.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
1

21 Sty 2011, 20:48

fiko7 napisał(a):Tylko każdy z moich znajomych który ma nowego diesla i jeździ głównie po mieście w ciagu 2 lat a nie 150 tys jak piszesz wymienia filtr cząstek stałych płacąc za niego od 8 do 18 tys. Nowoczesny diesel w trasy to dobry wybór ale do miasta niestety nie.

raz na tydzien w trase 'pogonic' i problem praktycznie sam sie elminuje
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
0

21 Sty 2011, 20:50

Jak ktoś potrzebuje to tak, a jak ktoś nie potrzebuje to co tydzień ma wydawać kase na paliwo i tracić czas aby w trasie się przejechać?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
3