Dacia sandero jaki silnik? / Inne auto

11 Kwi 2016, 15:57

Nie rozumiem tu tego hejtu na Dacię. Czy ktoś z tu piszących jeździł/miał jakąkolwiek Dacię?

W przypadku autora tematu, fakt, że przy Twoich przebiegach diesel słabo by się sprawdził. Niestety w ofercie Dacii nie ma już silnika 1.6 8V, który był dość mocny i niezawodny. 1.2 jest za słaby, a turbobenzynom trudno zaufać. Możesz rzeczywiście poszukać jakiegoś innego auta, acz z hejtem wobec Dacii stanowczo nie zgadzam się.
Bob1897
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 01 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 140 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Kwi 2016, 13:46

Dacie nie są takie złe jak forumowe mity o nich. To w zasadzie niedrogie renówki, i tak właśnie są na niektórych rynkach sprzedawane (np. Renault Sandero). Swoją drogą ostatnio ich opłacalność bierze w dekiel, a przynajmniej modeli Logan sedan i Sandero. Dlaczego ? Dacia nie rabatuje. Może dostaniesz dywaniki lub opony zimowe na wyprzedaży rocznika. Z kolei taka Skoda na Rapida z marszu daje 5k, a realnie idzie to bliżej 7k. Za 49k kupisz active max 1.2 TSI z delikatnym doposażeniem (komp, centralka, podstawowe radio). Jak nie potrzebujesz tyle przestrzeni w środku, to Fabia. 3jka urosła sporo wewnątrz. Tutaj opłaca się wersja ambition, bo ma 2 pakiety za łącznie 2200 zł, które dają czujniki parkowania, radio z bluetooth, kierownicę wielofunkcyjną, alufelgi i jeszcze parę dupereli. Jak poszperasz w salonach wielomarkowych, to za około 50k trafisz nawet model z DSG. Ceny 1.2 TSI startują od około 46k zł za wspomniany model z dwoma pakietami. Oczywiście to samo uzyskasz przy Seacie Ibizie - to bliźniacze auta.

Spokojnie można też łyknąć fiestę trend z pakietem gold (dość przyzwoicie doposaża auto), w cenie do 50k nawet z silnikiem 1.0 ecoboost. 1.2 82KM od 43k, 1.4 95KM od 47k zł.

Jeśli sedan nie boli, to wiadomo - Tipo. Za około 47-48k wersja POP z lakierem metalic. C-Elysee/301 też ciekawy model - ze względu na silnik. 1.6 ładnie gadające z gazem i dynamiczne. Za 45-48k kupisz wersję niemal maksymalnie doposażoną.

Ciekawe może być Baleno od Suzuki, ale dopiero wbija na rynek. Przyzwoicie doposażone wersje zaczynają się od około 44k (nie wiem jak kwestie rabatów), zaś taka prawie max = 48k zł. Autko cechuje się sporym kufrem jak na tą klasę - ponad 400 litrów w hatchbacku.

Z reanult masz wspomniane już Fluence oraz Clio, fajny model Grandtour. Fluence nie polecę, bo będzie z silnikiem 1.6 115KM z Nissana. LPG go zabija, zaś bez gazu mało ekonomiczna jednostka. Clio jest ciekawsze, ale radzę silnik 90tce. Obawy odnośnie małych turbo wynikają z kwiatków, które do 2013 fundował nam VW serią TSI. Osobiście nie znalazłem jeszcze niezadowolonych użytkowników 90tce czy fiatowskiego 1.4 t-jet. Sprężarki do małych silników japońce montowali na początku lat 90tych i nic się nie działo.

Uwzględnij jeszcze (o ile znajdziesz) Ople z wyprzedaży. Co prawda będą to podstawowe wersje, ale Astry bądź Merivy. Oba modele widywałem między 47 a 50k zł. O ile Astra niczym się nie wybija, to Meriva jest samochodem bardzo przestronnym - taki fajny rodzinniak.

Ewentualnie wyprzedażowa Polówka. Można teraz dopaść wersję Comfortline 1.0 75KM. Osiągów wybitnych nie ma, spalanie za to sympatyczne. W środku prezentuje się prawie najlepiej z wymienionych powyżej.

Jak widzisz wybór nowych samochodów do 50k zł jest całkiem spory. Nie wiem czy bierzesz za gotówkę czy z kredytem. Jak kredyt, to np. między Skodą a Seatem są spooore różnice. Również kwestie gwarancji wyglądają różnie, np. teraz w Fabii za 700 zł przedłużysz do 4 lat i za 1 zł dostaniesz pakiet przeglądów z materiałami na 4 lata. Tipo też to oferuje, ale już znacznie drożej.

Nie ograniczaj się do Dacii czy Hyundaia - nie ma żadnych logicznych podstaw aby celować wyłącznie w te dwie marki.
darks86
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Bydgoszcz

12 Kwi 2016, 14:13

Pięknie opisane, niestety rzeczywistość jest inna.

Dacię Sandero/Logan da się wyrwać z bardzo dobrym wyposażeniem do 39k. Jak ktoś patrzy na kasę, to znaczy że się z nią liczy. I często oznacza to że ma głowę na karku. Bo zastanów się: jeśli ktoś kupuje auto bez turbo, to wiesz ile w perspektywie czasu wyniesie go koszt utrzymania sprężarki w silniku? Zgadłeś! 0zł. Coś czego nie ma - nie zepsuje się i nie wygeneruje dodatkowych kosztów. To się tyczy innych ewentualnych innych usterek. Czy to system start-stop, czy chociażby elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka. W Dacii nie ma - więc się nie zepsuje. A jeśli ktoś chce tylko tłuc się autem z pkt A do B to po co ma ładować forsę serwisom?

Na inne marki musisz wydać około 50k. I fakt że może będą ładniejsze i lepiej zrobione, natomiast czy ktoś kto chce kupić nowy samochód, przypuszczalnie na 5 a moze nawet 8 czy 10 lat zainwestuje w uturbione wynalazki grupy VAG? (Rozsądny człowiek tego nie zrobi). To co? Ma się katować z wyżyłowanym 1.0? No da radę, ale rewelacji nie wróżę.

Ford i ecoboost? To samo, uturbione - wysilone. I ok może nie ma jakichś wielkich doniesień o awariach, no ale kupując ryzykujesz na własną odpowiedzialność (chociaż tu trochę mniej jak w VAG).

Tipo 1.6? Do gazu? To dolicz te 3-4k do ceny auta za ten gaz. Poza tym 1.6 jest tylko w automacie. Mało tego - wersja POP z 1.6 to już cena 53k a nie 48k. Dolicz jeszcze z 2k na kolor i masz 55k. (+ dolicz że gaz sam się nie zrobi i masz prawie 60k). Trochę te Twoje wyliczenia są "nie za zbytnio" zgodne z prawdą.

Astra za mniej niz 50k? To będzie bieda-edition. Taka prawda.

Oczywiście ktoś już wspomniał i20 z silnikiem 1.4. Super opcja, nie wysilony itd. Ale za to już zabulisz 52k ze starego rocznika 2015 z chorobami wieku dziecięcego. Więc trzeba sięgnąć głębiej do kieszeni by wybrać coś z nowszych silników.

No i tak własnie ziarnko do ziarnka "przepaść" do Dacii rośnie. Nie bronię Dacii, bo nie jestem jakimś jej zwolennikiem, ale cena nadal daje jej KOLOSALNĄ przewagę. Niemniej jednak Hyundai/Kia trzymają fason nie uturbionych aut, stąd "hype" na nie na tym forum - i słusznie.
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Kwi 2016, 19:47

Otóż to, jak szukamy nowego lub prawie nowego auta taniego w utrzymaniu to tylko silniki bez turbo. Tylko, ze teraz tak już coraz mniej w ofertach i to nawet w tej z założenia ekonomicznej Dacii.
Bob1897
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 16 01 2000
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 140 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

17 Kwi 2016, 22:28

Ale czemu koniecznie nowe auto i wchodzenie w nieznane, zamiast cos sprawdzonego/mniej awaryjnego/lepiej zrobionego?

Jezdziłem dacią sandero, nie tą nową, tylko starszą, i to była MASAKRA :lol: Poza tym strata wartosci przy dacii jest EKSTREMALNA
erni13
Początkujący
 
Posty: 103
Auto: Mercedes C klasa W204
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Kwi 2016, 06:46

W firmie, gdzie pracuję mamy Dokkera. Ja wiem, że to auto raczej użytkowe niż osobowe, ale sprawdza się naprawdę świetnie. Wszyscy obawiali się wcześniej, jak to będzie z awaryjnością, tymczasem Dokker zawsze gotowy do pracy, czego nie można powiedzieć o drugim aucie- VW Caddy
MariuszK
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 17 11 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault ZOE Riviera - seria limitowana Renault ZOE Riviera - seria limitowana
    Seria limitowana Riviera została opracowania na bazie wersji Intens wzbogaconej o ekran dotykowy EASY LINK 9,3”, funkcję Easy Park Assist oraz kamerę cofania. ZOE Riviera jest natychmiast rozpoznawalne po nowym kolorze ...
    Kosmetyki samochodowe - niezbędnik każdego kierowcy Kosmetyki samochodowe - niezbędnik każdego kierowcy
    Dbanie o samochód to nie tylko kwestia troski o jego stan techniczny. Kosmetyka auta jest równie ważna i wpływa nie tylko na samą jego prezencję, ale pozwala też na przedłużenie jego żywotności. Każdemu, nawet ...

  • 29 Maj 2016, 12:21

    Jeśli chodzi o Dacie to jeszcze myślę, że można zwrócić uwagę na Dokkera. Wygląda całkiem w porządku i jest lansowany jako niezawodny samochód rodzinny. Ciekawe jak to wygląda w praktyce. Wygląda na dość uniwersalny.
    Szary29
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 15 05 1987
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Ford Puma
    Silnik: 1.7
    Paliwo: Benzyna

    26 Cze 2016, 23:03

    Moim zdaniem fajną tutaj alternatywą będzie Ranault Captur. Przede wszystkim bardzo fajny wygląd i z tego co się można dowiedzieć - niezawodność. Silniki też całkiem ciekawie się prezentują i patrząc na całokształt można tylko przyklasnąć. Naprawdę ciekawa sprawa

    Dacia sandero jaki silnik? / Inne auto
    KarlstenJ
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 04 07 2004
    Przebieg/rok: 11tys. km
    Auto: Mondeo
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna