Daewoo Leganza - wolne obroty szaleją

Daewoo Leganza - wolne obroty szaleją

23 Gru 2013, 13:00

Witam, bardzo proszę o pomoc , bo niedawno kupiłem i ciągle jakieś kłopoty z silnikiem.
Zacznę od tego, że po wymianie jednej ze świec , która się nie chciała wykręcić (inny mechanik juz sobie jakos poradził). Zaczęły mi skakać wolne obroty, normalnie mam 1tys ( to chyba tez za wysoko) , ale jak stoję w korku , czy w ogóle na luzie to mi dochodzą do 1,4 tys. Cały czas skaczą. Byłem u mechanika (po tym jak pojawił mi się sygnał check) , najpierw u gościa z komputerem sprawdziliśmy silnik i wyszło że silniczek krokowy padł. Kupiłem nowy (podobno oryginalny, koreański) , trzy dni temu, spec założył, ale dalej dziś widzę.że skaczą obroty ponownie. Boję sie jechać na miasto , bo w korku może znów mi się zagotować woda , albo ten sygnał check
k mi sie pojawi. Nie mówiąc o tym,ze przepał jest niesamowity. Może ktoś mi coś doradzić, bo co z tego jak pojadę do mechanika i ten nie będzie wiedział , co i jak. chyba ,że szukać innego , który będzie miał już kompa ze sobą w warsztacie i od razu posprawdza.
Irbis
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Daewoo Leganza

Re: Daewoo Leganza - wolne obroty szaleją

23 Gru 2013, 13:39

sprawdź wężyk podciśnieniowy od kolektora ssącego do MAP-sensora
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

Re: Daewoo Leganza - wolne obroty szaleją

07 Lis 2019, 19:23

Daewoo Leganza - nierówne obroty - ustawienie przepustnicy po myciu, TPS i programowanie wolnych obrotów.
Top960
Witam Państwa.
Problemy po myciu przepustnicy.
Późno odgrzewam temat, bo dopiero teraz myłem przepustnicę i teraz zetknąłem się z problemem. Problem rozwiązałem i chcę podzielić się moją wiedzą. Co pewien czas, gdy silnik spala mi za dużo LPG dokonuję kalibracji AL. 700 programem AMON. Program uruchamia się na benzynie i ostatnio stwierdziłem bogatą mieszankę, znaczy za mało powietrza. Postanowiłem umyć przepustnicę w acetonie (była zarośnięta) i wymontowałem z niej czujnik TPS i silnik krokowy. Po zmontowaniu i uruchomieniu silnika palił się check, kod błędu 22 – niskie napięcie przepustnicy. Wymieniłem krokowy, jeszcze gorzej obr. 4000. Sprawdziłem katalog i nr katalogowy zgadzał się. Na forum doczytałem się, że trzeba go adaptować i poradę: na około 5 sek. przekręcić kluczyk na ON, 5 sek. OFF i powtórzyć operację kilka razy aż ECM zaadoptuje go i ustawi w poprawnej pozycji, stosownie do odczytu czujników. Wykonałem tą operację ale nadal check się palił. Na forum dowiedziałem się, że napięcie na TPS powinno zawierać się w granicach od 025 przy zamkniętej do 5 V przy otwartej przepustnicy. Ponieważ wcześniej próbowałem śrubką ustawieniem przepustnicy regulować napięcie, zacząłem od jej ustawienia. Śrubkę wykręciłem aby nie dotykała do języczka, następnie zacząłem wkręcać aż oparła się o języczek i zaczęła uchylać przepustnicę. Od tego momentu wkręciłem ją o 1 i ¼ obr. i zablokowałem kontrą. TPS ustawiłem na 0,31 V (kluczyk ON silnik nie pracuje, po uruchomieniu silnika napięcie sadło do 0,27 to przy maksymalnej dało 4,5 V. Zgodnie z książką „Daewoo Nubira” zacząłem programować wolne obroty. Procedura jest następująca: silnik zimny, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone, przekręca się kluczyk na ON na 5 sek., po tym przekręca się na OFF na 5 sek. następnie odpala się silnik. Nie dotyka się pedału gazu, silnik wygrzewa się do pełnej temperatury pracy na WOLNYCH obrotach. Gdy silnik ma już tmp. około 70 do 75 stopni, a obroty odbiegają od założonych, możemy dokonać korekcji śrubką ustawienia przepustnicy. Gdy silnik osiągnął właściwą temperaturę i jest wygrzany to na 10 sekund włączamy: klima na max. chłodzenie, wentylator klimy na max., wszystkie światłe i ogrzewanie szyby i lusterek. Po 10 sek. wyłączamy wszystkie odbiorniki i wyłączamy silnik. Odczekujemy około 20 sek. i odpalamy go . Powinien zachowywać się poprawni e, wszystkie parametry powinny być dobre, a załączenie klimy na max. nie powinno pobijać obrotów.
Pozdrawiam.
top960
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus CT - 9 rzeczy, których o nim nie wiedziałeś Lexus CT - 9 rzeczy, których o nim nie wiedziałeś
    CT to najmniejszy i najtańszy model w ofercie Lexusa. Ale równie ważny w historii japońskiej marki, co dużo większe i mocniejsze auta. Lexus CT zrewolucjonizował segment luksusowych kompaktowych hatchbacków, ...
    Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją
    Żeliwa są obecnie najpopularniejszym materiałem stosowanym do produkcji tarcz hamulcowych. Decyduje o tym stosunkowo prosta technologia odlewania, dobre właściwości termiczne i łatwa obróbka. Niestety, jak większość ...

  •