Daewoo Matiz - Drgania przy większych obrotach.

Daewoo Matiz - Drgania przy większych obrotach.

23 Lip 2013, 16:01

Na wstępie, pragnę się przywitać. W zasadzie to jestem młodym kierowcą i niedoświadczonym.

A teraz do sedna. Posiadam, a raczej jestem współwłaścicielem (więc nie tylko ja nim jeżdże) Matiza. Dziś niefortunnie zrobiłem błąd. Przy jakichś 18-25km/h (nie wiem dokładnie, bo na zegar spojżałem troszkę przed redukcją) zrobiłem redukcję biegu z trójki do dwójki, oczywiście wciskająć maksymalnie pedał gazu i puszczająć sprzęgło i w tym momęcie samochód ostro zachamował, zamiast przyspieszyć, natychmiast wcisnołem sprzegło i odpuściłem gaz, pozwoliłem mu się toczyć kilka metrów, po czym odpusciłem powoli sprzęgło i dodałem lekko gazu. Niby nic mu nie było, ale po jakimś czasie zaczoł bardzo mocno drgać, a w sumie to trząść całym nadwoziem. Jest tak tylko przy prędkości 40+ km/h i większych obrotach. im większe oborty tym większe drgania. Wiem, że zrobiłem fatalny błąd, wiem też że coś roz*ierdzieliłem z silnikiem lub skrzynią. Ale nie wiem co.

Samochód jest mi konieczny w dojadach do pracy, więc mile jest widziana szybka odpowiedź.

Moje pytanie więc jest takie:
1. Co mogło się skrzywić, uszkodzić czy nawet rozwalić, że auto wpada w tak wielkie wibracje? (nie pozwala to na jazdę z prędkością większą niż 50km/h)
2. Czy jest to bardzo niebezpieczne?
3. Czy, jak i ile czasu może zająć naprawa?
Scorpion07
Obserwowany

Auto: Daewoo Matiz
Silnik: 0.7l
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Toyota 222D – sekretna broń Toyoty w WRC Toyota 222D – sekretna broń Toyoty w WRC
    W 1984 roku Toyota wygrała Rajd Safari Celicą Twincam Turbo. Po zachęcających wynikach fabrycznego zespołu w kilku ostatnich sezonach, Toyota zainwestowała ogromne nakłady czasu, pieniędzy i wysiłku, aby pokazać się z jak ...
    Jak wybrać akumulator dla samochodu? Jak wybrać akumulator dla samochodu?