Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

24 Lut 2016, 23:09

Witam.
Posiadam drugą generacje nubiry (Benzyna/LPG) z silnikiem 1,6. Mam starą instalacje gazową, więc samochód po odpaleniu pracuje na benzynie a przy odpowiedniej temperaturze dopiero przełącza się na gaz. Na gazie pracuje pięknie. Jednak przy odpaleniu pracuje na benzynie tylko na 2 tłoki. Przewody i świece były wymieniane. Po dłuższej jeździe na gazie przy ciepłym silniku i przełączeniu na benzynę pracuje nagle na wszystkie tłoki. Potem przy kolejnym odpaleniu zimnego silnika różnie bywa - raz chodzi na 4 tłoki raz na 2. Po mozolnych wizytach u mechaników , wymianie pompy paliwa (żadnej zmiany) trafiłem na mechanika , którego zdaniem przy jeździe na gazie "zapiekają" się wtryski . Dolał płyn ze stacji czyszczący je i stwierdził że mam pojeździć na benzynie, a potem pół na pół i będzie dobrze. Jednak pomimo częstej na benzynie ( przy każdej okazji kiedy chodzi na 4 tłoki) problem wciąż się pojawia. Jakie dalsze kroki powinienem podjąć aby zniknął problem ?
Jankoo95
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 24 Lut 2016, 22:42
Prawo jazdy od: 01 12 2014
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Daewoo
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

26 Lut 2016, 10:29

Mechanik prawdopodobnie miał rację - to wina zapiekających się wtryskiwaczy. Raczej tylko ich wymiana rozwiąże problem. Zapiekające się wtryskiwacze to wina tak naprawdę instalacji LPG - w większości samochodów po przełączeniu zasilania na LPG odłączana jest pompka paliwa. I to jest błąd, ponieważ przepływające przez wtryskiwacze paliwo chłodzi ich końcówki, gdy silnik pracuje na LPG. A jak pompka jest odłączona, to paliwo nie chłodzi wtryskiwaczy i stąd ich zapiekanie. Sprawdż więc jak u ciebie wygląda sprawa z tą pompką paliwa.
17 kwietnia 2018 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15134
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

26 Lut 2016, 11:43

W tych samochodach nawet gdy pompa nie jest odłączana dochodzi do zatykania wtryskiwaczy. Tam jest sześć dziurek średnicy mniejszej jak przysłowiowy włos. Trzeba częściej jeżdzić na benzynie. Przy zakupie nowych używanych ( nowe nowe są bardzo drogie ) najlepiej jak będą pochodzić z auta bez LPG. Inaczej możemy trafić na takie same lub częściowo przytkane. Na znanym portalu aukcyjnym jest bardzo mało ofert.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2858
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

27 Lut 2016, 19:32

Z kupieniem takiego wtryskiwacza to faktycznie będzie problem - nowe kosztują 130 - 180 zł i ciężko jest kupić, ale można ( nie wiem, czy ta cena to bardzo drogo - zalezy do czego się porównuje ). Natomiast używki sa po 25 zł, ale już wymontowane i ciężko stwierdzić, czy pochodzą z silnika zagazowanego czy nie, tym bardziej, że praktycznie każde Daewoo było zagazowane i to wiekszość fabrycznie. Wg mnie wyjścia są dwa - jak kupować używkę, to najlepiej szukać na autozłomach i to takich, gdzie się samemu wymontowuje daną część z silnika ( jest się wtedy pewnym na 100%, że silnik jest bez LPG ). A jak nie ma takiego, to niestety nowy. Chyba, że się zaryzykuje i kupi poprostu używkę pierwszą lepszą.
Co do odcinania pompy - ja mam w mojej Nubirce pompę nie odcinaną, na zimnym silniku ZAWSZE jadę na Pb i przełączam na LPG dopiero jak wskazówka rusza do góry ( jest na pierwszej kresce ). A więc każdego dnia jadę ileś km na Pb. LPG nie tankuję jak jeszcze mam, tylko jadę do momentu, aż się jechać na gazie nie da. Wtedy przełaczam na Pb i dopiero jadę na stację. czasami na Pb muszę zrobić nawet i 10 czy 15 km. Nie wiem jak to się ma do reszty samochodów, ale z wtryskiwaczami nie miałem ani razu problemów. Nie wymieniałem też ani razu pompki paliwa. Natomiast w Polonezie brata oraz w Nexii wtryskiwacze były już wymieniane, z tym, ze pompka jest w obu samochodach wyłączana po przełaczeniu zasilania na LPG. Tak więc to co napisałem wyżej, pisałem z własnej autopsji :wink:
17 kwietnia 2018 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15134
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy używać świateł przeciwmgłowych i o czym pamiętać? Kiedy używać świateł przeciwmgłowych i o czym pamiętać?
    Zamglony krajobraz może wyglądać malowniczo, ale ograniczona widoczność znacząco utrudnia bezpieczną jazdę. Jak jeździć w takich warunkach? Kiedy włączyć światła przeciwmgłowe? Nie zawsze obecność mgły oznacza, że powinniśmy ...
    Audi A6 Hybrid Audi A6 Hybrid
    Hybrydowe Audi A6 to nowe oblicze limuzyny klasy business. Jego lekką karoserię osadzono na sportowym podwoziu. Wnętrze jest eleganckie i ergonomiczne, a kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji wiele systemów wspomagających ...

  •