Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

25 Lut 2016, 00:09

Witam.
Posiadam drugą generacje nubiry (Benzyna/LPG) z silnikiem 1,6. Mam starą instalacje gazową, więc samochód po odpaleniu pracuje na benzynie a przy odpowiedniej temperaturze dopiero przełącza się na gaz. Na gazie pracuje pięknie. Jednak przy odpaleniu pracuje na benzynie tylko na 2 tłoki. Przewody i świece były wymieniane. Po dłuższej jeździe na gazie przy ciepłym silniku i przełączeniu na benzynę pracuje nagle na wszystkie tłoki. Potem przy kolejnym odpaleniu zimnego silnika różnie bywa - raz chodzi na 4 tłoki raz na 2. Po mozolnych wizytach u mechaników , wymianie pompy paliwa (żadnej zmiany) trafiłem na mechanika , którego zdaniem przy jeździe na gazie "zapiekają" się wtryski . Dolał płyn ze stacji czyszczący je i stwierdził że mam pojeździć na benzynie, a potem pół na pół i będzie dobrze. Jednak pomimo częstej na benzynie ( przy każdej okazji kiedy chodzi na 4 tłoki) problem wciąż się pojawia. Jakie dalsze kroki powinienem podjąć aby zniknął problem ?
Jankoo95
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 24 Lut 2016, 23:42
Prawo jazdy od: 01 12 2014
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Daewoo
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

26 Lut 2016, 11:29

Mechanik prawdopodobnie miał rację - to wina zapiekających się wtryskiwaczy. Raczej tylko ich wymiana rozwiąże problem. Zapiekające się wtryskiwacze to wina tak naprawdę instalacji LPG - w większości samochodów po przełączeniu zasilania na LPG odłączana jest pompka paliwa. I to jest błąd, ponieważ przepływające przez wtryskiwacze paliwo chłodzi ich końcówki, gdy silnik pracuje na LPG. A jak pompka jest odłączona, to paliwo nie chłodzi wtryskiwaczy i stąd ich zapiekanie. Sprawdż więc jak u ciebie wygląda sprawa z tą pompką paliwa.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13939
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

26 Lut 2016, 12:43

W tych samochodach nawet gdy pompa nie jest odłączana dochodzi do zatykania wtryskiwaczy. Tam jest sześć dziurek średnicy mniejszej jak przysłowiowy włos. Trzeba częściej jeżdzić na benzynie. Przy zakupie nowych używanych ( nowe nowe są bardzo drogie ) najlepiej jak będą pochodzić z auta bez LPG. Inaczej możemy trafić na takie same lub częściowo przytkane. Na znanym portalu aukcyjnym jest bardzo mało ofert.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2367
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Daewoo Nubira II - praca na 2 tłokach.

27 Lut 2016, 20:32

Z kupieniem takiego wtryskiwacza to faktycznie będzie problem - nowe kosztują 130 - 180 zł i ciężko jest kupić, ale można ( nie wiem, czy ta cena to bardzo drogo - zalezy do czego się porównuje ). Natomiast używki sa po 25 zł, ale już wymontowane i ciężko stwierdzić, czy pochodzą z silnika zagazowanego czy nie, tym bardziej, że praktycznie każde Daewoo było zagazowane i to wiekszość fabrycznie. Wg mnie wyjścia są dwa - jak kupować używkę, to najlepiej szukać na autozłomach i to takich, gdzie się samemu wymontowuje daną część z silnika ( jest się wtedy pewnym na 100%, że silnik jest bez LPG ). A jak nie ma takiego, to niestety nowy. Chyba, że się zaryzykuje i kupi poprostu używkę pierwszą lepszą.
Co do odcinania pompy - ja mam w mojej Nubirce pompę nie odcinaną, na zimnym silniku ZAWSZE jadę na Pb i przełączam na LPG dopiero jak wskazówka rusza do góry ( jest na pierwszej kresce ). A więc każdego dnia jadę ileś km na Pb. LPG nie tankuję jak jeszcze mam, tylko jadę do momentu, aż się jechać na gazie nie da. Wtedy przełaczam na Pb i dopiero jadę na stację. czasami na Pb muszę zrobić nawet i 10 czy 15 km. Nie wiem jak to się ma do reszty samochodów, ale z wtryskiwaczami nie miałem ani razu problemów. Nie wymieniałem też ani razu pompki paliwa. Natomiast w Polonezie brata oraz w Nexii wtryskiwacze były już wymieniane, z tym, ze pompka jest w obu samochodach wyłączana po przełaczeniu zasilania na LPG. Tak więc to co napisałem wyżej, pisałem z własnej autopsji :wink:
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13939
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowa Toyota Auris debiutuje w Polsce Hybrydowa Toyota Auris debiutuje w Polsce
    Toyota Auris drugiej generacji zadebiutowała w Polsce w styczniu 2013 roku. Samochód otrzymał zupełnie nowy wygląd nadwozia i wnętrza niż poprzednik, zyskując sobie sympatię klientów zarówno w całej Europie, ...
    Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy
    Wyjazdy na narty dają miłośnikom tego sportu dużo radości i satysfakcji. Wbrew pozorom narciarstwo alpejskie i podróżowanie samochodem mają wiele wspólnego. By przyjemne doznania z jazdy na nartach i podróży ...

  •  
    • bentley
      Autosacrum 2008
      Nissan Patrol TD6
      Dziewczyny