Lancia Zeta w wersji I 2.0JTD MT (136 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu minivan produkowany w latach od 1995 do 2002 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1997 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 250 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 14.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 175 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 9.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 874 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4470 mm, jest szerokie na 1834 mm, a wysokość jego jest równa 1714 mm. Rozstaw osi na poziomie 2825 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Lancia
Model: Zeta
Generacja: I
Seria: Minivan
Modyfikacja: 2.0JTD MT (136 KM)
Rodzaj nadwozia: Minivan
Lata produkcji: 1995 - 2002
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4470 [mm]
Szerokość: 1834 [mm]
Wysokość: 1714 [mm]
Rozstaw osi: 2825 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1534 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1540 [mm]
Masa własna: 1615 [kg]
Prześwit: 150 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 3300 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 340 [litr]
Masa całkowita: 2385 [kg]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1997 [cm³]
Moc silnika: 100 [kW] | 136 [KM]
Maksymalne obroty: od 6 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 250 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 85.0 [mm]
Skok tłoka: 88.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 2
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 1 750 [obr/min]
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 12.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 9.15 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.60 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 14.8 [s]
Zasięg: od 630 do 1 430 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO I i po 1996 roku EURO II
Pojemność zbiornika paliwa: 80 [litr]
Prędkość maksymalna: 175 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Bębnowe
Zawieszenie przednie: Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Sprężyny śrubowe