Mitsubishi Montero w wersji I 2.5 TD MT (84 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu suv produkowany w latach od 1982 do 1991 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 2476 cm³ (2.5L) osiągający maksymalną moc 84 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 201 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na cztery koła. Taka konfiguracja pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 138 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 10.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 92 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 902 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy sześć miejsc dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 7 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4600 mm, jest szerokie na 1680 mm, a wysokość jego jest równa 1880 mm. Rozstaw osi na poziomie 2695 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mitsubishi
Model: Montero
Generacja: I
Seria: SUV 5-drzwi
Modyfikacja: 2.5 TD MT (84 KM)
Rodzaj nadwozia: Suv
Lata produkcji: 1982 - 1991
Liczba miejsc: 7
Wymiary i masa
Długość: 4600 [mm]
Szerokość: 1680 [mm]
Wysokość: 1880 [mm]
Rozstaw osi: 2695 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1400 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1375 [mm]
Wymiary przestrzeni ładunkowej (dł. x szer. x wys.): 1850x1430x1180 [mm]
Masa własna: 1740 [kg]
Prześwit: 205 [mm]
Masa całkowita: 2410 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 5210 [kg]
Średnica zawracania: 11.80 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 2476 [cm³]
Moc silnika: 62 [kW] | 84 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 200 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 201 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 91.0 [mm]
Skok tłoka: 95.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 2
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: 4x4
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 13.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 10.20 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 8.50 [l/100km]
Zasięg: od 670 do 1 080 [km]
Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
Pojemność zbiornika paliwa: 92 [litr]
Prędkość maksymalna: 138 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Bębnowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Drążek skrętny, Podwójne wahacze, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Resor piórowy podłodze eliptyczna