Skoda Fabia w wersji 5J Lift 1.6 TDI MT (90 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 2010 do 2014 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1598 cm³ (1.6L) osiągający maksymalną moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 230 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 12.6 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 176 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 4.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 45 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1071 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4000 mm, jest szerokie na 1642 mm, a wysokość jego jest równa 1498 mm. Rozstaw osi na poziomie 2465 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Skoda
Model: Fabia
Generacja: 5J Lift
Seria: Hatchback 5-drzwi
Modyfikacja: 1.6 TDI MT (90 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 2010 - 2014
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4000 [mm]
Szerokość: 1642 [mm]
Wysokość: 1498 [mm]
Rozstaw osi: 2465 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1433 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1426 [mm]
Masa własna: 1204 [kg]
Prześwit: 134 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1165 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 300 [litr]
Ładowność: 530 [kg]
Masa całkowita: 1659 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 2859 [kg]
Średnica zawracania: 10.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1598 [cm³]
Moc silnika: 66 [kW] | 90 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 200 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 230 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 79.5 [mm]
Skok tłoka: 80.5 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 500 do 2 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 5.10 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 4.20 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 3.60 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12.6 [s]
Zasięg: od 880 do 1 250 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 45 [litr]
Prędkość maksymalna: 176 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Bębnowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Wahacze trójkątne
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Wahacze wzdłużne, Poprzeczne drążki skrętne wałów