Opel Vivaro w wersji I Lift 2.0 CDTI ecoFLEX L2H1 MT (114 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu minivan produkowany w latach od 2006 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1995 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 114 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 290 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 160 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 7.5 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1200 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy osiem miejsc dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 9 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 5182 mm, jest szerokie na 1904 mm, a wysokość jego jest równa 1978 mm. Rozstaw osi na poziomie 3498 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Opel
Model: Vivaro
Generacja: I Lift
Seria: Minivan
Modyfikacja: 2.0 CDTI ecoFLEX L2H1 MT (114 KM)
Rodzaj nadwozia: Minivan
Lata produkcji: 2006 - 2018
Liczba miejsc: 9
Wymiary i masa
Długość: 5182 [mm]
Szerokość: 1904 [mm]
Wysokość: 1978 [mm]
Rozstaw osi: 3498 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1615 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1630 [mm]
Wysokość załadunkowa: 541 [mm]
Ogjętość przestrzeni ładunkowej: 2 [m³]
Masa własna: 2273 [kg]
Ładowność: 767 [kg]
Masa całkowita: 3040 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 5040 [kg]
Średnica zawracania: 13.70 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1995 [cm³]
Moc silnika: 84 [kW] | 114 [KM]
Maksymalne obroty: do 3 500 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 290 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 84.0 [mm]
Skok tłoka: 90.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 600 do 2 250 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.10 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 7.50 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 6.60 [l/100km]
Zasięg: od 990 do 1 360 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 90 [litr]
Prędkość maksymalna: 160 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Zależne, Kolumny MacPhersona