Skoda Fabia w wersji 5J 1.6 MT (105 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2007 do 2010 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1598 cm³ (1.6L) osiągający maksymalną moc 105 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 153 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10.4 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 189 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 6.9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 45 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 652 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4250 mm, jest szerokie na 1658 mm, a wysokość jego jest równa 1542 mm. Rozstaw osi na poziomie 2462 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Skoda
Model: Fabia
Generacja: 5J
Seria: Combi Scout kombi 5-drzwi
Modyfikacja: 1.6 MT (105 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2007 - 2010
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4250 [mm]
Szerokość: 1658 [mm]
Wysokość: 1542 [mm]
Rozstaw osi: 2462 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1430 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1420 [mm]
Masa własna: 1155 [kg]
Prześwit: 135 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1460 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 480 [litr]
Ładowność: 455 [kg]
Masa całkowita: 1610 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 2810 [kg]
Średnica zawracania: 10.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1598 [cm³]
Moc silnika: 77 [kW] | 105 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 600 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 153 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Średnica cylindra: 76.5 [mm]
Skok tłoka: 86.9 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 800 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.10 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 6.90 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.60 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10.4 [s]
Zasięg: od 490 do 800 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 45 [litr]
Prędkość maksymalna: 189 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Wahacze trójkątne
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Wahacze wzdłużne, Poprzeczne drążki skrętne wałów