Audi A4 w wersji B6 1.8 T multitronic (163 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2000 do 2005 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1781 cm³ (1.8L) osiągający maksymalną moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 225 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.6 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 223 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 8.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 854 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4548 mm, jest szerokie na 1772 mm, a wysokość jego jest równa 1428 mm. Rozstaw osi na poziomie 2650 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Audi
Model: A4
Generacja: B6
Seria: Sedan
Modyfikacja: 1.8 T multitronic (163 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2000 - 2005
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4548 [mm]
Szerokość: 1772 [mm]
Wysokość: 1428 [mm]
Rozstaw osi: 2650 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1528 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1526 [mm]
Masa własna: 1420 [kg]
Prześwit: 110 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 720 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 445 [litr]
Ładowność: 550 [kg]
Masa całkowita: 1970 [kg]
Średnica zawracania: 11.10 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1781 [cm³]
Moc silnika: 120 [kW] | 163 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 700 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 225 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 81.0 [mm]
Skok tłoka: 86.4 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 5
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 950 do 4 700 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów CVT
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 11.30 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 8.20 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 6.40 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.6 [s]
Zasięg: od 620 do 1 090 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
Prędkość maksymalna: 223 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów