Mitsubishi Lancer Evolution w wersji X 2.0 MT AWD Turbo (280 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2008 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1998 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 280 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 422 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na cztery koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 230 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 10.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 539 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4505 mm, jest szerokie na 1810 mm, a wysokość jego jest równa 1480 mm. Rozstaw osi na poziomie 2650 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mitsubishi
Model: Lancer Evolution
Generacja: X
Seria: Sedan 4-drzwi
Modyfikacja: 2.0 MT AWD Turbo (280 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2008 - 2018
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4505 [mm]
Szerokość: 1810 [mm]
Wysokość: 1480 [mm]
Rozstaw osi: 2650 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1545 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1545 [mm]
Masa własna: 1590 [kg]
Prześwit: 140 [mm]
Ładowność: 470 [kg]
Masa całkowita: 2060 [kg]
Średnica zawracania: 11.80 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1998 [cm³]
Moc silnika: 206 [kW] | 280 [KM]
Maksymalne obroty: do 6 500 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 422 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 86.0 [mm]
Skok tłoka: 86.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb98 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: AWD
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 13.60 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 10.20 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 8.30 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6.5 [s]
Zasięg: od 400 do 660 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 55 [litr]
Prędkość maksymalna: 230 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów