Opel Omega B 2.5 TD AT (131 KM) kombi

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Opel Omega B 2.5 TD AT (131 KM) kombi

    Opel Omega w wersji B 2.5 TD AT (131 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 1994 do 1999 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 2497 cm³ (2.5L) osiągający maksymalną moc 131 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 250 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 13.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 190 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 9.9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 75 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 758 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4898 mm, jest szerokie na 1785 mm, a wysokość jego jest równa 1500 mm. Rozstaw osi na poziomie 2730 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Opel
    Model: Omega
    Generacja: B
    Seria: kombi
    Modyfikacja: 2.5 TD AT (131 KM)
    Rodzaj nadwozia: Kombi
    Lata produkcji: 1994 - 1999
    Liczba miejsc: 5

    Wymiary i masa

    Długość: 4898 [mm]
    Szerokość: 1785 [mm]
    Wysokość: 1500 [mm]
    Rozstaw osi: 2730 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1514 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1525 [mm]
    Masa własna: 1665 [kg]
    Prześwit: 140 [mm]
    Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1800 [litr]
    Minimalna przestrzeń bagażowa: 540 [litr]
    Masa całkowita: 2280 [kg]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
    Pojemność silnika: 2497 [cm³]
    Moc silnika: 96 [kW] | 131 [KM]
    Maksymalne obroty: do 4 500 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 250 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
    Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
    Liczba cylindrów: 6
    Rodzaj doładowania: Turbo
    Średnica cylindra: 80.0 [mm]
    Skok tłoka: 82.8 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 2
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 200 [obr/min]
    Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
    Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Automatyczna
    Liczba biegów: 4
    Rodzaj napędu: Tylny

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 12.60 [l/100km]
    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 9.90 [l/100km]
    Spalanie - cykl pozamiejski: 7.20 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 13.5 [s]
    Zasięg: od 600 do 1 040 [km]
    Norma ekologiczna EURO: EURO I i po 1996 roku EURO II
    Pojemność zbiornika paliwa: 75 [litr]
    Prędkość maksymalna: 190 [km/h]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Hamulce tarczowe
    Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
    Zawieszenie przednie: Sprężyny śrubowe
    Zawieszenie tylne: Sprężyny śrubowe

    Ocena: 0.0/5
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT24099] korzystająć z tej wiadomości na PW.