Dodge Viper I 8.0 MT (406 KM) RT/10 roadster

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Dodge Viper I 8.0 MT (406 KM) RT/10 roadster

    Dodge Viper w wersji I 8.0 MT (406 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu roadster produkowany w latach od 1992 do 1996 roku. Model ten otrzymał dziesięciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 7994 cm³ (8L) osiągający maksymalną moc 406 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 626 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 266 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 20 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 83 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 415 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy jedno miejsce dla pasażera i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 2 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4448 mm, jest szerokie na 1924 mm, a wysokość jego jest równa 1117 mm. Rozstaw osi na poziomie 2444 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Dodge
    Model: Viper
    Generacja: I
    Seria: RT/10 roadster
    Modyfikacja: 8.0 MT (406 KM)
    Rodzaj nadwozia: Roadster
    Lata produkcji: 1992 - 1996
    Liczba miejsc: 2

    Wymiary i masa

    Długość: 4448 [mm]
    Szerokość: 1924 [mm]
    Wysokość: 1117 [mm]
    Rozstaw osi: 2444 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1514 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1538 [mm]
    Masa własna: 1532 [kg]
    Prześwit: 125 [mm]
    Maksymalna przestrzeń bagażowa: 334 [litr]
    Minimalna przestrzeń bagażowa: 334 [litr]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
    Pojemność silnika: 7994 [cm³]
    Moc silnika: 299 [kW] | 406 [KM]
    Maksymalne obroty: od 4 600 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 626 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
    Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
    Liczba cylindrów: 10
    Średnica cylindra: 101.6 [mm]
    Skok tłoka: 98.6 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 2
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 600 [obr/min]
    Rodzaj paliwa: Pb92 - benzyna

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
    Liczba biegów: 6
    Rodzaj napędu: Tylny

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 25.00 [l/100km]
    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 20.00 [l/100km]
    Spalanie - cykl pozamiejski: 15.00 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4.5 [s]
    Zasięg: od 330 do 550 [km]
    Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
    Pojemność zbiornika paliwa: 83 [litr]
    Prędkość maksymalna: 266 [km/h]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Zawieszenie przednie: Podwójne wahacze
    Zawieszenie tylne: Sprężyny śrubowe

    Ocena: 0.0/5
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT24385] korzystająć z tej wiadomości na PW.