Skoda Superb w wersji II Lift 1.8 TSI DSG (152 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2013 do 2015 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1798 cm³ (1.8L) osiągający maksymalną moc 152 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 250 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 216 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 7.3 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 60 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 822 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4833 mm, jest szerokie na 1817 mm, a wysokość jego jest równa 1511 mm. Rozstaw osi na poziomie 2761 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Skoda
Model: Superb
Generacja: II Lift
Seria: Combi kombi
Modyfikacja: 1.8 TSI DSG (152 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2013 - 2015
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4833 [mm]
Szerokość: 1817 [mm]
Wysokość: 1511 [mm]
Rozstaw osi: 2761 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1545 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1517 [mm]
Masa własna: 1530 [kg]
Prześwit: 141 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1835 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 604 [litr]
Ładowność: 638 [kg]
Masa całkowita: 2093 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3593 [kg]
Średnica zawracania: 11.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1798 [cm³]
Moc silnika: 112 [kW] | 152 [KM]
Maksymalne obroty: od 4 300 do 6 200 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 250 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 82.5 [mm]
Skok tłoka: 84.1 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 500 do 4 200 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna DSG (dwusprzęgłowa)
Liczba biegów: 7
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.50 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 7.30 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.90 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.8 [s]
Zasięg: od 630 do 1 020 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 60 [litr]
Prędkość maksymalna: 216 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Wahacze trójkątne
Zawieszenie tylne: Niezależne, Podwójne wahacze, Stabilizator przechyłów