Dodge Challenger w wersji I 7.0 4MT (425 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu coupe produkowany w 1970 roku. Model ten otrzymał ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 6962 cm³ (7L) osiągający maksymalną moc 425 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 664 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Zbiornik paliwa ma pojemność 68 litrów.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy trzy miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 4 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4859 mm, jest szerokie na 1933 mm, a wysokość jego jest równa 1293 mm. Rozstaw osi na poziomie 2794 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Dodge
Model: Challenger
Generacja: I
Seria: R/T coupe 2-drzwi
Modyfikacja: 7.0 4MT (425 KM)
Rodzaj nadwozia: Coupe
Lata produkcji: 1970
Liczba miejsc: 4
Wymiary i masa
Długość: 4859 [mm]
Szerokość: 1933 [mm]
Wysokość: 1293 [mm]
Rozstaw osi: 2794 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1516 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1542 [mm]
Prześwit: 158 [mm]
Średnica zawracania: 13.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 6962 [cm³]
Moc silnika: 313 [kW] | 425 [KM]
Maksymalne obroty: od 4 400 do 5 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 664 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Gaźnik
Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
Liczba cylindrów: 8
Średnica cylindra: 108.0 [mm]
Skok tłoka: 95.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 2
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 4 000 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb98 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 4
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
Pojemność zbiornika paliwa: 68 [litr]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Bębnowe
Hamulce tylne: Bębnowe
Zawieszenie przednie: Drążek skrętny
Zawieszenie tylne: Belka skrętna