AC Cobra I 4.9 MT (326 KM) Roadster

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • AC Cobra I 4.9 MT (326 KM) Roadster

    Ocena: 0.0/5
    AC Cobra w wersji I 4.9 MT (326 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu roadster produkowany w latach od 1990 do 2001 roku. Model ten otrzymał ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 4942 cm³ (4.9L) osiągający maksymalną moc 326 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 522 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4.2 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 250 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 13.3 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 526 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy jedno miejsce dla pasażera i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 2 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4200 mm, jest szerokie na 1745 mm, a wysokość jego jest równa 1200 mm. Rozstaw osi na poziomie 2285 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: AC
    Model: Cobra
    Generacja: I
    Seria: Roadster
    Modyfikacja: 4.9 MT (326 KM)
    Rodzaj nadwozia: Roadster
    Lata produkcji: 1990 - 2001
    Liczba miejsc: 2

    Wymiary i masa

    Długość: 4200 [mm]
    Szerokość: 1745 [mm]
    Wysokość: 1200 [mm]
    Rozstaw osi: 2285 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1410 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1485 [mm]
    Masa własna: 1160 [kg]
    Masa całkowita: 1360 [kg]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
    Pojemność silnika: 4942 [cm³]
    Moc silnika: 240 [kW] | 326 [KM]
    Maksymalne obroty: do 5 700 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 522 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
    Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
    Liczba cylindrów: 8
    Rodzaj doładowania: Turbo
    Średnica cylindra: 101.6 [mm]
    Skok tłoka: 76.2 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 2
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 750 [obr/min]
    Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
    Liczba biegów: 5
    Rodzaj napędu: Tylny

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 15.70 [l/100km]
    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 13.30 [l/100km]
    Spalanie - cykl pozamiejski: 10.90 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4.2 [s]
    Zasięg: od 450 do 640 [km]
    Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
    Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
    Prędkość maksymalna: 250 [km/h]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Zawieszenie przednie: Sprężyny śrubowe
    Zawieszenie tylne: Sprężyny śrubowe
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT30222] korzystająć z tej wiadomości na PW.