BMW Seria 3 w wersji E46 323Ci AT (170 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu coupe produkowany w latach od 1997 do 2003 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2494 cm³ (2.5L) osiągający maksymalną moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 245 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9.0 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 230 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 10 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 63 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 630 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4488 mm, jest szerokie na 1757 mm, a wysokość jego jest równa 1369 mm. Rozstaw osi na poziomie 2725 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: BMW
Model: Seria 3
Generacja: E46
Seria: Coupe
Modyfikacja: 323Ci AT (170 KM)
Rodzaj nadwozia: Coupe
Lata produkcji: 1997 - 2003
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4488 [mm]
Szerokość: 1757 [mm]
Wysokość: 1369 [mm]
Rozstaw osi: 2725 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1471 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1478 [mm]
Masa własna: 1405 [kg]
Prześwit: 130 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 410 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 410 [litr]
Ładowność: 500 [kg]
Masa całkowita: 1905 [kg]
Średnica zawracania: 10.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 2494 [cm³]
Moc silnika: 125 [kW] | 170 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 500 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 245 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 6
Średnica cylindra: 84.0 [mm]
Skok tłoka: 75.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 500 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 14.90 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 10.00 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 7.20 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9.0 [s]
Zasięg: od 420 do 880 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO II i po 2000 roku EURO III
Pojemność zbiornika paliwa: 63 [litr]
Prędkość maksymalna: 230 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów