Opel Insignia w wersji A 2.0 BiTurbo CDTI AT (195 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2008 do 2014 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1956 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 195 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 229 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 5.9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1186 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4830 mm, jest szerokie na 1856 mm, a wysokość jego jest równa 1498 mm. Rozstaw osi na poziomie 2737 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Opel
Model: Insignia
Generacja: A
Seria: Sedan 4-drzwi
Modyfikacja: 2.0 BiTurbo CDTI AT (195 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2008 - 2014
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4830 [mm]
Szerokość: 1856 [mm]
Wysokość: 1498 [mm]
Rozstaw osi: 2737 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1585 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1587 [mm]
Masa własna: 1701 [kg]
Prześwit: 160 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1010 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Ładowność: 509 [kg]
Masa całkowita: 2210 [kg]
Średnica zawracania: 10.90 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1956 [cm³]
Moc silnika: 143 [kW] | 195 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 400 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Biturbo
Średnica cylindra: 83.0 [mm]
Skok tłoka: 90.4 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 7.90 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 5.90 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.70 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.8 [s]
Zasięg: od 890 do 1 490 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
Prędkość maksymalna: 229 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe