Peugeot 5008 w wersji II 2.0 BlueHDi MT (150 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu crossover produkowany w latach od 2017 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1997 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 370 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9.6 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 206 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 4.6 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 56 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1217 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4641 mm, jest szerokie na 1844 mm, a wysokość jego jest równa 1640 mm. Rozstaw osi na poziomie 2840 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Peugeot
Model: 5008
Generacja: II
Seria: Crossover
Modyfikacja: 2.0 BlueHDi MT (150 KM)
Rodzaj nadwozia: Crossover
Lata produkcji: 2017 - 2018
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4641 [mm]
Szerokość: 1844 [mm]
Wysokość: 1640 [mm]
Rozstaw osi: 2840 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1593 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1587 [mm]
Wysokość załadunkowa: 676 [mm]
Masa własna: 1490 [kg]
Prześwit: 236 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1940 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 780 [litr]
Ładowność: 740 [kg]
Masa całkowita: 2230 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 4030 [kg]
Średnica zawracania: 11.20 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1997 [cm³]
Moc silnika: 110 [kW] | 150 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 370 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 85.0 [mm]
Skok tłoka: 88.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 5.30 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 4.60 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.20 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9.6 [s]
Zasięg: od 1 060 do 1 330 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO VI
Pojemność zbiornika paliwa: 56 [litr]
Prędkość maksymalna: 206 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Amortyzatory, Pseudo Mcpherson, Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe