Mercury Topaz I 3.0 AT (137 KM) Coupe

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Mercury Topaz I 3.0 AT (137 KM) Coupe

    Mercury Topaz w wersji I 3.0 AT (137 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu coupe produkowany w latach od 1984 do 1994 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2986 cm³ (3L) osiągający maksymalną moc 137 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 204 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o trzech przełożenaich która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 170 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 12 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 60 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 500 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy trzy miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 4 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4490 mm, jest szerokie na 1735 mm, a wysokość jego jest równa 1340 mm. Rozstaw osi na poziomie 2540 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Mercury
    Model: Topaz
    Generacja: I
    Seria: Coupe
    Modyfikacja: 3.0 AT (137 KM)
    Rodzaj nadwozia: Coupe
    Lata produkcji: 1984 - 1994
    Liczba miejsc: 4

    Wymiary i masa

    Długość: 4490 [mm]
    Szerokość: 1735 [mm]
    Wysokość: 1340 [mm]
    Rozstaw osi: 2540 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1395 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1460 [mm]
    Masa własna: 1185 [kg]
    Prześwit: 130 [mm]
    Maksymalna przestrzeń bagażowa: 375 [litr]
    Minimalna przestrzeń bagażowa: 375 [litr]
    Średnica zawracania: 11.10 [m]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
    Pojemność silnika: 2986 [cm³]
    Moc silnika: 101 [kW] | 137 [KM]
    Maksymalne obroty: do 4 800 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 204 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
    Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
    Liczba cylindrów: 6
    Średnica cylindra: 89.0 [mm]
    Skok tłoka: 80.0 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 2
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 4 250 [obr/min]
    Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Automatyczna
    Liczba biegów: 3
    Rodzaj napędu: Przedni

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 15.00 [l/100km]
    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 12.00 [l/100km]
    Spalanie - cykl pozamiejski: 10.00 [l/100km]
    Zasięg: od 400 do 600 [km]
    Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
    Pojemność zbiornika paliwa: 60 [litr]
    Prędkość maksymalna: 170 [km/h]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Hamulce tarczowe
    Hamulce tylne: Bębnowe
    Zawieszenie przednie: Sprężyny śrubowe
    Zawieszenie tylne: Sprężyny śrubowe

    Ocena: 0.0/5
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT36002] korzystająć z tej wiadomości na PW.