Ford Scorpio II 2.5 TD MT (115 KM) Turnier kombi

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Ford Scorpio II 2.5 TD MT (115 KM) Turnier kombi

    Ford Scorpio w wersji II 2.5 TD MT (115 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 1994 do 1998 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 2498 cm³ (2.5L) osiągający maksymalną moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 270 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 12.2 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 187 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 8.4 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 833 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4826 mm, jest szerokie na 1760 mm, a wysokość jego jest równa 1430 mm. Rozstaw osi na poziomie 2770 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Ford
    Model: Scorpio
    Generacja: II
    Seria: Turnier kombi
    Modyfikacja: 2.5 TD MT (115 KM)
    Rodzaj nadwozia: Kombi
    Lata produkcji: 1994 - 1998
    Liczba miejsc: 5

    Wymiary i masa

    Długość: 4826 [mm]
    Szerokość: 1760 [mm]
    Wysokość: 1430 [mm]
    Rozstaw osi: 2770 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1478 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1495 [mm]
    Maksymalne obciążenie osi przód/tył: 1050/1230 [kg]
    Masa własna: 1621 [kg]
    Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1600 [litr]
    Minimalna przestrzeń bagażowa: 550 [litr]
    Ładowność: 579 [kg]
    Masa całkowita: 2200 [kg]
    Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 4200 [kg]
    Średnica zawracania: 10.40 [m]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
    Pojemność silnika: 2498 [cm³]
    Moc silnika: 85 [kW] | 115 [KM]
    Maksymalne obroty: do 4 200 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 270 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
    Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
    Liczba cylindrów: 4
    Rodzaj doładowania: Turbo
    Średnica cylindra: 92.0 [mm]
    Skok tłoka: 94.0 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 2
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 200 [obr/min]
    Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
    Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
    Liczba biegów: 5
    Rodzaj napędu: Tylny

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 11.30 [l/100km]
    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 8.40 [l/100km]
    Spalanie - cykl pozamiejski: 6.80 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12.2 [s]
    Zasięg: od 620 do 1 030 [km]
    Norma ekologiczna EURO: EURO I i po 1996 roku EURO II
    Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
    Prędkość maksymalna: 187 [km/h]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
    Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
    Zawieszenie tylne: Niezależne, Samodostosowującego amortyzatory, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów

    Ocena: 0.0/5
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT36897] korzystająć z tej wiadomości na PW.