Volvo 740 I 2.8 Turbo AT (156 KM) Kombi kombi

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Volvo 740 I 2.8 Turbo AT (156 KM) Kombi kombi

    Volvo 740 w wersji I 2.8 Turbo AT (156 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 1983 do 1992 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2849 cm³ (2.8L) osiągający maksymalną moc 156 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 235 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 185 km/h. Zbiornik paliwa ma pojemność 60 litrów.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4785 mm, jest szerokie na 1760 mm, a wysokość jego jest równa 1435 mm. Rozstaw osi na poziomie 2770 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Volvo
    Model: 740
    Generacja: I
    Seria: Kombi kombi
    Modyfikacja: 2.8 Turbo AT (156 KM)
    Rodzaj nadwozia: Kombi
    Lata produkcji: 1983 - 1992
    Liczba miejsc: 5

    Wymiary i masa

    Długość: 4785 [mm]
    Szerokość: 1760 [mm]
    Wysokość: 1435 [mm]
    Rozstaw osi: 2770 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1460 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1460 [mm]
    Masa własna: 1443 [kg]
    Prześwit: 120 [mm]
    Maksymalna przestrzeń bagażowa: 2125 [litr]
    Minimalna przestrzeń bagażowa: 560 [litr]
    Ładowność: 507 [kg]
    Masa całkowita: 1950 [kg]
    Średnica zawracania: 9.90 [m]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
    Pojemność silnika: 2849 [cm³]
    Moc silnika: 115 [kW] | 156 [KM]
    Maksymalne obroty: do 5 700 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 235 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
    Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
    Liczba cylindrów: 6
    Rodzaj doładowania: Turbo
    Średnica cylindra: 91.0 [mm]
    Skok tłoka: 73.0 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 2
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 000 [obr/min]
    Rodzaj paliwa: Pb92 - benzyna

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Automatyczna
    Liczba biegów: 4
    Rodzaj napędu: Tylny

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 11.80 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10.5 [s]
    Zasięg: od 510 [km]
    Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
    Pojemność zbiornika paliwa: 60 [litr]
    Prędkość maksymalna: 185 [km/h]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Hamulce tarczowe
    Hamulce tylne: Bębnowe
    Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
    Zawieszenie tylne: Zależne, Most napędowy, Dźwignię, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe

    Ocena: 0.0/5
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT37817] korzystająć z tej wiadomości na PW.