Volkswagen Golf w wersji VII 1.4 TSI BlueMotion DSG (140 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 2012 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1395 cm³ (1.4L) osiągający maksymalną moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 250 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.4 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 212 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 5 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1000 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4255 mm, jest szerokie na 1799 mm, a wysokość jego jest równa 1452 mm. Rozstaw osi na poziomie 2637 mm występuje zazwyczaj w samochodach kompaktorych z segmentu C przeznaczonych glówne do jazdy po mieście.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Volkswagen
Model: Golf
Generacja: VII
Seria: Hatchback 3-drzwi
Modyfikacja: 1.4 TSI BlueMotion DSG (140 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 2012 - 2018
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4255 [mm]
Szerokość: 1799 [mm]
Wysokość: 1452 [mm]
Rozstaw osi: 2637 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1549 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1520 [mm]
Wysokość załadunkowa: 900 [mm]
Masa własna: 1288 [kg]
Prześwit: 142 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1270 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 380 [litr]
Ładowność: 587 [kg]
Masa całkowita: 1800 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3500 [kg]
Średnica zawracania: 10.90 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1395 [cm³]
Moc silnika: 103 [kW] | 140 [KM]
Maksymalne obroty: od 4 500 do 6 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 250 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbina + kompresor
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 500 do 3 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna DSG (dwusprzęgłowa)
Liczba biegów: 7
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 6.10 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 5.00 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.40 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.4 [s]
Zasięg: od 820 do 1 140 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO VI
Pojemność zbiornika paliwa: 50 [litr]
Prędkość maksymalna: 212 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe