Kia Optima III 2.0 T-GDi AT (278 KM) Sedan

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Kia Optima III 2.0 T-GDi AT (278 KM) Sedan

    Kia Optima w wersji III 2.0 T-GDi AT (278 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2010 do 2014 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1998 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 278 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 365 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6.8 sekundy. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 778 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4845 mm, jest szerokie na 1830 mm, a wysokość jego jest równa 1455 mm. Rozstaw osi na poziomie 2795 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Kia
    Model: Optima
    Generacja: III
    Seria: Sedan
    Modyfikacja: 2.0 T-GDi AT (278 KM)
    Rodzaj nadwozia: Sedan
    Lata produkcji: 2010 - 2014
    Liczba miejsc: 5

    Wymiary i masa

    Długość: 4845 [mm]
    Szerokość: 1830 [mm]
    Wysokość: 1455 [mm]
    Rozstaw osi: 2795 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1591 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1591 [mm]
    Masa własna: 1535 [kg]
    Prześwit: 135 [mm]
    Maksymalna przestrzeń bagażowa: 436 [litr]
    Minimalna przestrzeń bagażowa: 436 [litr]
    Średnica zawracania: 10.90 [m]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
    Pojemność silnika: 1998 [cm³]
    Moc silnika: 204 [kW] | 278 [KM]
    Maksymalne obroty: do 6 000 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 365 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
    Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
    Liczba cylindrów: 4
    Rodzaj doładowania: Turbo
    Średnica cylindra: 86.0 [mm]
    Skok tłoka: 86.0 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 4
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 750 do 4 000 [obr/min]
    Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
    Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Automatyczna
    Liczba biegów: 6
    Rodzaj napędu: Przedni

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 10.70 [l/100km]
    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 9.00 [l/100km]
    Spalanie - cykl pozamiejski: 6.90 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6.8 [s]
    Zasięg: od 650 do 1 010 [km]
    Norma ekologiczna EURO: EURO V
    Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
    Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
    Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów

    Ocena: 0.0/5
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT38208] korzystająć z tej wiadomości na PW.