Opel Astra w wersji Family/H Lift 1.6 Turbo MT (180 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 2005 do 2015 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1598 cm³ (1.6L) osiągający maksymalną moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 230 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.3 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 221 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 7.7 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 52 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 675 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4249 mm, jest szerokie na 1753 mm, a wysokość jego jest równa 1460 mm. Rozstaw osi na poziomie 2614 mm występuje zazwyczaj w samochodach kompaktorych z segmentu C przeznaczonych glówne do jazdy po mieście.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Opel
Model: Astra
Generacja: Family/H Lift
Seria: Hatchback 5-drzwi
Modyfikacja: 1.6 Turbo MT (180 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 2005 - 2015
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4249 [mm]
Szerokość: 1753 [mm]
Wysokość: 1460 [mm]
Rozstaw osi: 2614 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1488 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1488 [mm]
Masa własna: 1240 [kg]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1295 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 380 [litr]
Ładowność: 475 [kg]
Masa całkowita: 1715 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3215 [kg]
Średnica zawracania: 11.20 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1598 [cm³]
Moc silnika: 132 [kW] | 180 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 500 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 230 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 79.0 [mm]
Skok tłoka: 81.5 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 980 do 5 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb98 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 10.30 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 7.70 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 6.20 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.3 [s]
Zasięg: od 500 do 840 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 52 [litr]
Prędkość maksymalna: 221 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Kolumny MacPhersona