Toyota Aristo w wersji S14 3.0 Twin-Turbo AT (280 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 1991 do 1994 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2997 cm³ (3L) osiągający maksymalną moc 280 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 432 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 9.6 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 833 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4865 mm, jest szerokie na 1795 mm, a wysokość jego jest równa 1420 mm. Rozstaw osi na poziomie 2780 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Toyota
Model: Aristo
Generacja: S14
Seria: Sedan
Modyfikacja: 3.0 Twin-Turbo AT (280 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 1991 - 1994
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4865 [mm]
Szerokość: 1795 [mm]
Wysokość: 1420 [mm]
Rozstaw osi: 2780 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1535 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1510 [mm]
Masa własna: 1680 [kg]
Prześwit: 150 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 404 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 404 [litr]
Średnica zawracania: 11.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 2997 [cm³]
Moc silnika: 206 [kW] | 280 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 600 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 432 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 6
Rodzaj doładowania: Biturbo
Średnica cylindra: 86.0 [mm]
Skok tłoka: 86.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 600 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 4
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 9.60 [l/100km]
Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
Pojemność zbiornika paliwa: 80 [litr]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Podwójne wahacze, Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Niezależne, Dwóch dźwignię, Kolumny MacPhersona