BMW Seria 7 w wersji E65/E66 735i AT (272 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2001 do 2005 roku. Model ten otrzymał ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 3600 cm³ (3.6L) osiągający maksymalną moc 272 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 360 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 250 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 11.1 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 88 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 793 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 5029 mm, jest szerokie na 1902 mm, a wysokość jego jest równa 1492 mm. Rozstaw osi na poziomie 2990 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: BMW
Model: Seria 7
Generacja: E65/E66
Seria: Sedan 4-drzwi
Modyfikacja: 735i AT (272 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2001 - 2005
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 5029 [mm]
Szerokość: 1902 [mm]
Wysokość: 1492 [mm]
Rozstaw osi: 2990 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1578 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1582 [mm]
Masa własna: 1970 [kg]
Prześwit: 120 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Ładowność: 580 [kg]
Masa całkowita: 2475 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 4675 [kg]
Średnica zawracania: 12.10 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 3600 [cm³]
Moc silnika: 200 [kW] | 272 [KM]
Maksymalne obroty: do 6 200 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 360 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
Liczba cylindrów: 8
Średnica cylindra: 84.0 [mm]
Skok tłoka: 81.2 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 700 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95, Pb98 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 15.90 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 11.10 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 8.40 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7.5 [s]
Zasięg: od 550 do 1 050 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 88 [litr]
Prędkość maksymalna: 250 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów