Kia Optima III 2.4 GDi AT (201 KM) Sedan

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Kia Optima III 2.4 GDi AT (201 KM) Sedan

    Kia Optima w wersji III 2.4 GDi AT (201 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2010 do 2014 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2359 cm³ (2.4L) osiągający maksymalną moc 201 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 240 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9.5 sekundy. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 7.7 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 909 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4845 mm, jest szerokie na 1830 mm, a wysokość jego jest równa 1455 mm. Rozstaw osi na poziomie 2795 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Kia
    Model: Optima
    Generacja: III
    Seria: Sedan
    Modyfikacja: 2.4 GDi AT (201 KM)
    Rodzaj nadwozia: Sedan
    Lata produkcji: 2010 - 2014
    Liczba miejsc: 5

    Wymiary i masa

    Długość: 4845 [mm]
    Szerokość: 1830 [mm]
    Wysokość: 1455 [mm]
    Rozstaw osi: 2795 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1591 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1591 [mm]
    Masa własna: 1470 [kg]
    Prześwit: 135 [mm]
    Maksymalna przestrzeń bagażowa: 436 [litr]
    Minimalna przestrzeń bagażowa: 436 [litr]
    Średnica zawracania: 10.90 [m]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
    Pojemność silnika: 2359 [cm³]
    Moc silnika: 148 [kW] | 201 [KM]
    Maksymalne obroty: do 6 300 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 240 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
    Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
    Liczba cylindrów: 4
    Średnica cylindra: 88.0 [mm]
    Skok tłoka: 97.0 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 4
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 4 250 [obr/min]
    Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Automatyczna
    Liczba biegów: 6
    Rodzaj napędu: Przedni

    Spalanie i osiągi

    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 7.70 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9.5 [s]
    Norma ekologiczna EURO: EURO V
    Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
    Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
    Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów

    Ocena: 0.0/5
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT45363] korzystająć z tej wiadomości na PW.