Volvo XC70 w wersji II Lift 2.5 T Geartronic AWD (210 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2005 do 2007 roku. Model ten otrzymał pięciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2521 cm³ (2.5L) osiągający maksymalną moc 210 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 320 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na cztery koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 11.1 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 72 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 649 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4733 mm, jest szerokie na 1860 mm, a wysokość jego jest równa 1562 mm. Rozstaw osi na poziomie 2763 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Volvo
Model: XC70
Generacja: II Lift
Seria: kombi
Modyfikacja: 2.5 T Geartronic AWD (210 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2005 - 2007
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4733 [mm]
Szerokość: 1860 [mm]
Wysokość: 1562 [mm]
Rozstaw osi: 2763 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1611 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1548 [mm]
Wysokość załadunkowa: 673 [mm]
Masa własna: 1642 [kg]
Prześwit: 209 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1641 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 485 [litr]
Ładowność: 578 [kg]
Masa całkowita: 2220 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 4020 [kg]
Średnica zawracania: 11.90 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 2521 [cm³]
Moc silnika: 154 [kW] | 210 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 320 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 5
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 83.0 [mm]
Skok tłoka: 93.2 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 500 do 4 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: AWD
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 15.60 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 11.10 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 8.50 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.5 [s]
Zasięg: od 460 do 850 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 72 [litr]
Prędkość maksymalna: 210 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe