Ford Focus w wersji III 1.0 EcoBoost MT (125 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 2011 do 2015 roku. Model ten otrzymał trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 998 cm³ (1L) osiągający maksymalną moc 125 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 170 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 11.3 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 195 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 5 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1100 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4358 mm, jest szerokie na 1823 mm, a wysokość jego jest równa 1484 mm. Rozstaw osi na poziomie 2648 mm występuje zazwyczaj w samochodach kompaktorych z segmentu C przeznaczonych glówne do jazdy po mieście.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Ford
Model: Focus
Generacja: III
Seria: Hatchback 5-drzwi
Modyfikacja: 1.0 EcoBoost MT (125 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 2011 - 2015
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4358 [mm]
Szerokość: 1823 [mm]
Wysokość: 1484 [mm]
Rozstaw osi: 2648 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1554 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1534 [mm]
Masa własna: 1279 [kg]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1062 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 277 [litr]
Ładowność: 621 [kg]
Masa całkowita: 1900 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3100 [kg]
Średnica zawracania: 11.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 998 [cm³]
Moc silnika: 92 [kW] | 125 [KM]
Maksymalne obroty: do 6 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 170 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 3
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 71.9 [mm]
Skok tłoka: 82.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 500 do 4 500 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 6.30 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 5.00 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.20 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11.3 [s]
Zasięg: od 870 do 1 310 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 55 [litr]
Prędkość maksymalna: 195 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów