Opel Vectra w wersji C 2.0 DTI MT (101 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2002 do 2005 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1994 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 101 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 230 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 13.0 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 192 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 5.9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 61 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1034 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4596 mm, jest szerokie na 1798 mm, a wysokość jego jest równa 1460 mm. Rozstaw osi na poziomie 2700 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Opel
Model: Vectra
Generacja: C
Seria: Sedan 4-drzwi
Modyfikacja: 2.0 DTI MT (101 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2002 - 2005
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4596 [mm]
Szerokość: 1798 [mm]
Wysokość: 1460 [mm]
Rozstaw osi: 2700 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1536 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1525 [mm]
Masa własna: 1390 [kg]
Prześwit: 140 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1240 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Masa całkowita: 1965 [kg]
Średnica zawracania: 10.90 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1994 [cm³]
Moc silnika: 74 [kW] | 101 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 230 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 84.0 [mm]
Skok tłoka: 90.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 1 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 7.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 5.90 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.50 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 13.0 [s]
Zasięg: od 790 do 1 360 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 61 [litr]
Prędkość maksymalna: 192 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów