Mercedes-Benz E-Klasa w wersji W210/S210 E 280 5G-Tronic (204 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 1995 do 1999 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2799 cm³ (2.8L) osiągający maksymalną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 270 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 230 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 10.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 784 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4795 mm, jest szerokie na 1799 mm, a wysokość jego jest równa 1436 mm. Rozstaw osi na poziomie 2833 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mercedes-Benz
Model: E-Klasa
Generacja: W210/S210
Seria: Sedan 4-drzwi
Modyfikacja: E 280 5G-Tronic (204 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 1995 - 1999
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4795 [mm]
Szerokość: 1799 [mm]
Wysokość: 1436 [mm]
Rozstaw osi: 2833 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1534 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1528 [mm]
Masa własna: 1470 [kg]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Ładowność: 600 [kg]
Masa całkowita: 2070 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3970 [kg]
Średnica zawracania: 11.30 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 2799 [cm³]
Moc silnika: 150 [kW] | 204 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 700 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 270 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
Liczba cylindrów: 6
Średnica cylindra: 89.9 [mm]
Skok tłoka: 73.5 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 3
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 000 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 15.00 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 10.20 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 7.40 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.8 [s]
Zasięg: od 530 do 1 080 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO II
Pojemność zbiornika paliwa: 80 [litr]
Prędkość maksymalna: 230 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Podwójne wahacze, Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe, Amortyzatory, Kolumny MacPhersona