Peugeot 207 w wersji I Lift 1.6 THP MT (156 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 2009 do 2013 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1598 cm³ (1.6L) osiągający maksymalną moc 156 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 240 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.0 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 216 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 6.8 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 735 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4045 mm, jest szerokie na 1720 mm, a wysokość jego jest równa 1470 mm. Rozstaw osi na poziomie 2540 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Peugeot
Model: 207
Generacja: I Lift
Seria: Hatchback 5-drzwi
Modyfikacja: 1.6 THP MT (156 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 2009 - 2013
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4045 [mm]
Szerokość: 1720 [mm]
Wysokość: 1470 [mm]
Rozstaw osi: 2540 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1467 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1468 [mm]
Masa własna: 1319 [kg]
Prześwit: 160 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 925 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 270 [litr]
Ładowność: 395 [kg]
Masa całkowita: 1714 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 2644 [kg]
Średnica zawracania: 10.40 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1598 [cm³]
Moc silnika: 115 [kW] | 156 [KM]
Maksymalne obroty: do 6 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 240 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 77.0 [mm]
Skok tłoka: 85.8 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 1 400 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 6.80 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.10 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.0 [s]
Zasięg: od 520 do 980 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 50 [litr]
Prędkość maksymalna: 216 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Belka skrętna