Saab 9-3 w wersji II Lift 1.8 MT (150 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2011 do 2014 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1794 cm³ (1.8L) osiągający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 240 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10.2 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 204 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 6.6 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 58 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 879 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4648 mm, jest szerokie na 2037 mm, a wysokość jego jest równa 1473 mm. Rozstaw osi na poziomie 2675 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Saab
Model: 9-3
Generacja: II Lift
Seria: SportCombi kombi
Modyfikacja: 1.8 MT (150 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2011 - 2014
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4648 [mm]
Szerokość: 2037 [mm]
Wysokość: 1473 [mm]
Rozstaw osi: 2675 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1524 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1506 [mm]
Masa własna: 1350 [kg]
Prześwit: 150 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1273 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 419 [litr]
Ładowność: 670 [kg]
Masa całkowita: 2020 [kg]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1794 [cm³]
Moc silnika: 110 [kW] | 150 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 500 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 240 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 80.5 [mm]
Skok tłoka: 88.5 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 2 000 do 3 500 [obr/min]
Rodzaj paliwa: Pb92 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.20 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 6.60 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.00 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10.2 [s]
Zasięg: od 630 do 1 160 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 58 [litr]
Prędkość maksymalna: 204 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Dźwignię, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe