Volvo S60 w wersji I 2.5 T MT (210 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2000 do 2004 roku. Model ten otrzymał pięciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2521 cm³ (2.5L) osiągający maksymalną moc 210 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 320 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7.0 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 235 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 9.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 761 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4576 mm, jest szerokie na 1804 mm, a wysokość jego jest równa 1428 mm. Rozstaw osi na poziomie 2715 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Volvo
Model: S60
Generacja: I
Seria: Sedan
Modyfikacja: 2.5 T MT (210 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2000 - 2004
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4576 [mm]
Szerokość: 1804 [mm]
Wysokość: 1428 [mm]
Rozstaw osi: 2715 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1560 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1560 [mm]
Masa własna: 1474 [kg]
Prześwit: 130 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 424 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 424 [litr]
Ładowność: 536 [kg]
Masa całkowita: 2010 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3610 [kg]
Średnica zawracania: 10.80 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 2521 [cm³]
Moc silnika: 154 [kW] | 210 [KM]
Maksymalne obroty: do 5 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 320 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 5
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 83.0 [mm]
Skok tłoka: 93.2 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 1 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 12.90 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 9.20 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 7.00 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7.0 [s]
Zasięg: od 540 do 1 000 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO II i po 2000 roku EURO III
Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
Prędkość maksymalna: 235 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe